برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

لاک زن های حرفه ای بخوانند

لاک زن های حرفه ای بخوانند برخی از محتویات لاک اگر خورده شوند، در معرض گرما قرار بگیرند یا با چشم ارتباط مستقیم پیدا کنند بسیار خطرناک هستند. لاک اگر به طور صحیح استفاده شود بی خطر است و یک تکنیک ساده زیبایی محسوب می شود.
لاک یکی از انواع روش های مانیکور به شمار می آید. شاید دوست داشته باشید بدانید در این مایع خوشرنگ درخشان که در سالن های زیبایی و داروخانه ها یافت می شود چه ترکیباتی نهفته است و احتمال مضر بودن این ترکیبات چقدر است.
به گزارش «بهپو»، برخی از محتویات لاک اگر خورده شوند، در معرض گرما قرار بگیرند یا با چشم ارتباط مستقیم پیدا کنند بسیار خطرناک هستند. لاک اگر به طور صحیح استفاده شود بی خطر است و یک تکنیک ساده زیبایی محسوب می شود.

 

تاثیر تولوئن

«تولوئن» یکی از مواد شیمیایی موجود در لاک و مایعی شفاف است که در صورت تماس با هوا بخاری با بوی شیرین یا تند دارد. تولوئن یک حلال است و برای ترکیب شدنِ محتویات لاک با هم به کار می رود. غلظت زیر 50 درصد آن بی خطر است و سازمان غذا و دارو این میزان را تایید کرده است. بیشتر مشتریان سالن های زیبایی در معرض حجم بالای تولوئن قرار نمی گیرند، اما کارکنان این سالن ها در معرض بخار زیاد تولوئن هستند. تاثیر منفی این ماده روی بدن به صورت خشکی و شکنندگی پوست، سردرد، بی حسی، تحریک چشم یا گلو و به ندرت آسیب کبد و کلیه است.
 
بیشتر بخوانید: لاک ژله ای و عواقب دردسرساز آن
 

اثر فتالات ها

«فتالات» ها گروهی از مایعات روغنی هستند که از شکنندگی ناخن های لاک زده جلوگیری می کنند. میزان بالای فتالات هایی مثل «دی بوتیل فتالات»، در هورمون های باروری تداخل ایجاد می کند و باعث تحریک چشم، پوست، بینی، دهان و گلو می شود. از آن جایی که غلظت دی بوتیل فتالات در لاک کم است خطر آن اندک یا ناچیز خواهد بود. در سال های اخیر مصرف فتالات در صنعت زیبایی کمتر شده است و اتحادیه اروپا آن را ممنوع کرده است.
 

اثر فرمالدهید

«فرمالدهید» برای سخت کنندگی لاک و جلوگیری از آلودگی باکتریایی استفاده می شود. سازمان غذا و دارو به این نتیجه رسیده است که فرمالدهید اگر در محدوده ایمن –حدود کمتر از 0.2 درصد وزن- استفاده شود مضر نیست. باید از مصرف لاک هایی که فرمالدهید دارند پرهیز کنید. اگر در گذشته پس از مصرف لاک دچار واکنش آلرژیک یا تحریک پوست می شدید احتمالا به خاطر فرمالدهید آن بوده است.

بیشتر بخوانید: لاک روی ناخن مواد سرطانی بجا می گذارد

 

اثرات دیگر

به گزارش «بهپو» به نقل از «لیو استرانگ»، کافور ماده ای است که به لاک درخشش و استحکام می دهد. اگر در حجم بالا تنفس شود باعث تهوع، سرگیجه و سردرد می شود و برای کارکنان سالن های زیبایی یک خطر به شمار می آید، اما خطر آن برای مشتریان سالن ها اندک است. «هیدروکسی آنیزول بوتیله» هم یک سم بالقوه است که در انواع لاک به کار می رود، اما به علت غلظت کم بی خطر است. با این اوصاف لاک ها میتوانند باعث خشکی پوست و شکنندگی ناخن ها شوند. استون که برای پاک کردن لاک استفاده می شود هم گاهی سبب واکنش های آلرژیک ناحیه ای یا اگزما اطراف ناخن می شود. استفاده از نور فرابنفش برای خشک کردن لاک خطر ناک است، به ویژه اگر به طور منظم از این روش استفاده می کنید. قرار گرفتن مکرر در معرض نور فرابنفش منجر به آسیب پوستی می شود یا حتی خطر سرطان را در آن قسمت و اطراف آن بالا می برد./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات