برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

بیماران روماتیسمی از این 8 ماده غذایی پرهیز کنند

قند و کربوهیدرات های تصفیه شده هرچه مقدار قند در برنامه غذایی بیشتر باشد، باعث افزایش سطح محصول نهایی گلیکاسیون در خون می شود که همانطور که در اسلاید قبلی توضیح داده شد، التهاب را در بدن افزایش می دهد. پیشنهاد ما: مصرف آب نبات، غذاهای فرآوری شده، خوراکی های طبخ شده با آرد سفید و نوشابه را کاهش دهید تا دردهای روماتیسمی تان تسکین پیدا کند.
انواع رژیم های غذایی روماتیسمی هیچ برنامه غذایی مشخصی برای مبتلایان به روماتیسم وجود ندراد. برنامه ای که برای یک شخص مفید است ممکن است برای شخص دیگری کارگر نباشد. با تجربه و خطا می توانید دقیقا تشخیص دهید چه غذایی با وجود روماتیسم برایتان بهتر است و چه غذاهایی را نباید بخورید. بطور کلی محققان توصیه می کنند بیماران روماتیسمی، وزن متعادل را حفظ کرده و از رژیم متعادل غذایی پیروی کنند./
کاهش محصول نهایی گلیکاسیون در خون محصول نهایی گلیکاسیون پیشرفته که طی فرآیند گلیکاسیون ایجاد می شود از جمله مولکول های مضر و سمی است که بنظر می رسد در غذاهای طبخ شده در حرارت بالا، کبابی، سرخ شده و یا پاستوریزه دیده می شود. این مولکول خطرناک، پروتئین های خاصی را در بدن تخریب می کند و بدن تلاش می کند این مولکولهای سمی را به کمک سیتوکین ها از هم جدا کند و این فرآیندها پیام آور التهاب در بدن هستند. بسته به اینکه محصول نهایی گلیکاسیون کجا اتفاق می افتد، ممکن است باعث روماتیسم یا دیگر اشکال التهاب در بدن شود. پیشنهاد ما: در مطالعه ای که در سال 2009 صورت گرفت مشخص شد که کاهش مقدار غذاهای طبخ شده در دمای بالا در رژیم غذایی به کاهش سطح محصول نهایی گلیکاسیون در خون کمک می کند.
الکل و سیگار الکل و سیگار مشکلات بسیاری برای سلامت بدن ایجاد می کنند از جمله مفاصل را تحت تاثیر قرار می دهند. در افراد سیگاری خطر بروز روماتیسم بیشتر است، در حالیکه در سانی که الکل مصرف می کنند خطر ابتلا به نقرس افزایش می یابد. پیشنهاد ما: برای داشتن مفاصل سالم باید تعادلی از رژیم غذایی، فعالیت فیزیکی و مقدار کافی اسراحت در بدن وجود داشته باشد که همه این موارد می تواند با مصرف الکل و سیگار به خطر بیفتد. پس تا دیر نشده سیگار و الکل را ترک کنید. سعی کنید خود را به خوردن غذاهای سالم، ورزش منظم و خواب با کیفیت عادت دهید.
نمک و مواد نگهدارنده بسیار مهم است که بدانید در غذایی که می خورید چه موادی است. بسیاری از غذاها بیش از حد نمک دارند و گروهی دیگر برای افزایش مدت زمان مصرف، مقدار زیادی مواد نگهدارنده. در برخی افراد مصرف بیش از اندازه نمک ممکن است باعث بروز التهاب در مفاصل شود. پس ارزش این را دارد که تلاش کنید نمک کمتری بخورید. پیشنهاد ما: برچسب مواد غذایی را بخوانید و تا حد ممکن از خوردن مواد نگهدارنده و افزودنی بپرهیزید. نمک کمتر به مدیریت روماتیسم کمک می کند، بنابراین از مصرف غذاهای آماده بپرهیزید. اگرچه مصرف غذاهای آماده طبخ در ماکروویو راحت است، اما این غذاها اغلب سدم بسیار بالایی دارند.
محصولات لبنی محصولات لبنی از آنجا که دارای نوعی پروتئین هستند، ممکن است در دردهای روماتیسمی نقش داشته باشند. بر اساس مطالعات صورت گرفته در برخی افراد این پروتئین ممکن است بافت اطراف مفاصل را تحریک کند. برخی از مبتلایان به روماتیسم که از دردهای روماتیسمی رنج می برند، به رژیم غذایی پیروی می کنند که فاقد محصولات حیوانی و البته لبنیات است. پیشنهاد ما: بیشتر از آنکه پروتئین مورد نیاز بدن را از از منبع حیوانی و لبنی تامین کنید، به منابع گیاهی و سبزیجات مثل اسفناج، کره مغزها، سویا، لوبیا، عدس و بذر گنه گنه مراجعه گنید.
روغن ذرت بسیاری از غذاها و اسنک های پخته شده دارای روغن ذرت و دیگر روغن هایی هستند که سرشار از اسید چرب امگا-6 می باشند. اگرچه این غذاها طعم خوبی دارند اما ممکن است التهاب را در بدن افزایش دهند. در مطالعات صورت گرفته بر روی اثرات ضد درد امگا-3 بخصوص در مبتلایان به روماتیسم مشخص شد که روغن ماهی که دارای مقادیر بالایی اسید چرب اما-3 است ممکن است در برخی افراد به تسکین درد کمک کند. پیشنهاد ما: غذاهایی که دارای اکگا-6 هستند را با غذاهای حاوی اسید چرب امگا-3 سالم و ضد التهاب مثل روغن زیتون، آجیل ها، بذر کتان و تخم کدو تنبل جایگزین کنید.
غذاهای سرخ شده و آماده محققان آموزشکده پزشکی مونت سینا، بر روی اثر رژیم غذایی در پیشگیری از بیماری تحقیق کردند و نتایج تحقیقات آنها نشان داد کاهش مصرف غذاهای سرخ شده و آماده طبخ مثل گوشت های سرخ شده و غذاهای یخ زده آماده طبخ می تواند التهاب را کم کرده و در واقع به باز گرداندن دفاع طبیعی بدن کمک کند. پیشنهاد ما: مصرف غذاهای سرخ شده و آماده طبخ را کم کرده و سبزیجات و میوه بیشتری در برنامه غذایی تان قرار دهید.

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات