برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

عوارض قطع ناگهانی دارو در بیماری آرتریت روماتوئید

عوارض قطع ناگهانی دارو در بیماری آرتریت روماتوئید ممکن است زمان هایی باشد که درد مفاصل خودبخود و برای مدتی از بین می رود. اما این بدان معنا نیست که شما باید داروی خود را قطع کنید. همیشه در این مورد با پزشک خود مشورت کنید. ممکن است به تشخیص وی دوز داروهایتان کاهش یابد اما به احتمال زیاد هرگز به شما نخواهد گفت که داروی خود را کاملا قطع کنید.
اگر می خواهید از نتایج درمان بیماری آرتریت روماتوئید خود کاملا بهره مند شوید، باید مسیر درمان را بطور کامل طی کنید. علائم بیماری آرتریت روماتوئید می آیند و می روند و گاهی پیش بینی زمان دقیق عود بیماری کار سختی است.
ممکن است زمان هایی باشد که درد مفاصل خودبخود و برای مدتی از بین می رود. اما این بدان معنا نیست که شما باید داروی خود را قطع کنید. همیشه در این مورد با پزشک خود مشورت کنید. ممکن است به تشخیص وی دوز داروهایتان کاهش یابد اما به احتمال زیاد هرگز به شما نخواهد گفت که داروی خود را کاملا قطع کنید.

 

آیا می دانید قطع داروها می تواند باعث عود بیماری آرتریت روماتوئید شود؟

وقتی داروهای خود را به یکباره قطع می کنید با مشکلاتی از قبیل خستگی، ضعف و درد بدن روبرو می شوید.
بنیاد آرتریت به مبتلایان آرتریت روماتوئید که داروهای DMARDs خود را قطع می کنند هشدار می دهد که ظرف 4 تا 8 هفته بیماری شان عود کرده و شعله ور خواهد شد. حتی اگر داروی خود را به آرامی قطع کرده باشید علائم تان همچنان می تواند شعله ور شود. بنابراین به شما توصیه می کنیم از هرگونه تغییری در دوز داروهایتان پرهیز کرده و حتما در این مورد با پزشک خود مشورت کنید.
 

آیا برای کاهش اثرات جانبی داروها، همه راه های ممکن را امتحان کرده اید؟

اگر بیماری آرتریت روماتوئید شما تحت کنترل است اما از اثرات جانبی داروها رنج می برید، ممکن است از خود بپرسید آیا اینهمه عوارض جانبی ارزشش را دارد؟ بیماران معمولا وقتی حالشان خوب است فواید داروها را فراموش می کنند.
اگر داروهای مصرفی باعث بروز مشکلاتی در شما شده است، شاید این مشکل به نظر کوچک و بی اهمیت باشد، با پزشک خود مشورت کنید. او ممکن است بتواند با تغییرات کوچکی کمک زیادی به تغییر حال شما کند. بعنوان مثال گاهی پزشک برای کاهش حالت تهوع یا اسید معده داروی دیگری را به فهرست داروهای بیمار اضافه می کند.
 

آیا به ملاقات با پزشک خود اهمیت نمی دهید؟

گاهی بیماران زمانی که حالشان خوب است تحریک می شوند که به پزشک خود مراجعه نکنند. اما بنیاد آرتریت توصیه می کند حداقل سالی یک بار برای بررسی و معاینه به پزشک مراجعه کنید. سابقه همه آزمایشات، تصویربرداری ها و آزمایشات خود را نیز نگه دارید. این سوابق، تغییرات بوجود آمده در مفاصل و تاثیر داروها بر روند درمان شما را نشان می دهند.
 

قدر روزهایی که خوب هستید را بدانید

اینکه حالتان خوب است و از روزهای عود بیماری دور هستید خبر خوبی است. قدر آن را بدانید و سعی کنید بیشتری بهره را از آن ببرید. به شرط اینکه بیش از حد توان از خودتان کار نکشید و انرژی مصرف نکنید و حواستان به استراحت نیز باشد./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

پاسخ به این نظر بسیار عالی ثابتی فرا

دیدگاه و نظــرات