برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید

اضافه وزن و زانو درد

اضافه وزن و زانو درد

سلام دکتر خسته نباشید دکتر من یه چند وقتی هست زانو سمت راستم نسبتا درد میکنه یعنی مثلا موقع بلند شدن بطور عادی یجورایی به زانو پای راستم فشار میاد و درد میگیره البته سعی میکنم وزن بدنم رو کمتر روی پای راستم بندازم قدم 177 هستش و وزنم 90 میخوام وزن رو کم کنم و باشگاه برم اما قبلش حتما باید تاییدیه دکتر رو بگیرم بعضی مواقع که پای راستم رو بد میزارم یا مثلا یکدفعه جمع میکنم بعضی مواقع قفل میکنه و موقع باز کردن درد میگیره میخواستم راهنماییم کنید چون حتما میخوام اول وزن بدنم رو کم کنم ممنون
سلام وزن بالا از عوامل مهم آسیب به مفصل زانو می باشد علائم گفته شده معمولا با کاهش وزن تقویت عضلات اطراف زانو با انجام مرتب نرمش های زانو و آب درمانی بهبود میابد. در غیر این صورت پیشنهاد می شود با پزشک متخصص مشورت نمایید.

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

مشاوره های زیر نیز در همین راستا می باشندثبت مشاوره

عمل جراحىادمین بهپو۱۳۹۷/۰۵/۱۸

با سلام میزان استراحت و مراقبت بعد از عمل با صلاحدید پزشک با توجه به شرح حال بیمار تعیین می شود اما در حالت نرمال فرد می‌تواند بعد از یک ماه به زندگی عادی خود برگردد. بعد از یک ماه ورزش‌ها سنگین‌تر می‌شود و بیمار می‌تواند از دوچرخه ثابت هم استفاده کند و بعد از دو و نیم تا 3 ماه بیمار می‌تواند بدود.

ورزش حرفه ای دو و میدانی میکنم. آیا امکان ابتلا به روماتیسم در من وجود دارد؟غلامحسین علیشیری۱۳۹۲/۱۱/۳۰

با سلام امروزه معتقدند چنانچه فردی بخواهد در یک زمینه ورزش حرفه ای نماید بایستی از نظر وضعیت جسمی و میزان توانایی جسمی توسط متخصص مربوطه ارزیابی شود. از نظر پیشگیری برای ابتلا به بیماری روماتیسمی در صورتی که فرد علامت خاصی نداشته باشد توصیه خاصی نمی شود. برای درد زانوی دخترتان توصیه به انجام ورزش های مناسب و اصلاح فعالیت های جسمی می شود در صورت پایداری مشکل ضروری است توسط پزشک متخصص بررسی شود.

درد مچ وزانومسعود مهدوی۱۳۹۷/۰۶/۰۴

با سلام ابتدا به ارتوپد مراجعه کنید تا بررسی های اولیه انجام گیرد

زانو درد بعد از عمل جراحی رباطمسعود مهدوی۱۳۹۶/۱۲/۲۷

سلام با توجه به اینکه جراحی شده اید  بهتر است با جراح خود مشورت کنید در صورتی که دسترسی به پزشک خود ندارید با همکاران ارتوپد دیگر مشورت کنیداینگونه مسائل در حیطه کاری ارتوپدی می باشد.

دیدگاه و نظــرات