برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید

آرتریت پسوریازیس

آرتریت پسوریازیس

سلام بنده ۳۵سالمه چهارسالی هست که دردمفصل دارم الان یه ساله تحت درمانم .داروی سولفاسالازین شش عدد در روز مصرف میکنم و متوترکسات .میخواستم ببیینم چرا با وجود این داروها هر روز وخامته بیماریم بیشترمیشه؟
با سلام.در مواردی که پاسخ به درمان مطلوب نیست ممکن است مقاومت به درمان که مستلزم نیاز به درمان جدی تر است باشد و یا سایر علل مانند عدم تحمل، وجود علل مخدوش گر مانند استرس بوده و یا نیازمند بازنگری در تشخیص باشد.

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

مشاوره های زیر نیز در همین راستا می باشندثبت مشاوره

سلام من مشکل پسوریازیس دارم حدود دو سال پیش دچار ورم و درد زانو شدم که تصور میکردم به دلیل ضربه است در فصل زمستان بارها و بارها دچار سرماخوردگی شدم و همزمان غلامحسین علیشیری۱۳۹۳/۰۳/۰۹

با سلام بیماری آرتریت پسوریازیسی از بیماری های مزمن روماتیمی است که بایستی بیمار بطور طولانی مدت تحت درمان دارویی باشد. در این بیماری در نوع شدید آن احتمال وجود هم زمان بیماری نقرس وجود دارد. بایستی توجه نمایید تمامی داروها ممکن است دارای عوارض باشند ولی میزان ابتلای به عوارض چنانچه دارو درست تجویز شده باشد و آزمایشات دوره ای انجام دهید معمولا زیاد نیست توصیه می شود به پزشک روماتولوژیست اعتماد کرده و درمان خود را ادامه دهید.

بدون هیچ سابقه درد مفاصلی مبتلا به درد در پاشنه هر دو پا-مچ پای چپ و راست-آشیل پای چپ و راست شدم! خشکی صبحگاهی هم دارم تشخیص چیست؟احمد سلیم زاده۱۳۹۲/۱۲/۱۶

با سلام تابلوی ذکر شده به شکل درد آشیل پا و خشکی صبحگاهی خصوصا در مهره های کمر چنانچه بیشتر از 3 ماه طول بکشد از نظر تشخیصی به نفع بیماری اسپوندیلیت آرتریت می باشد. چنانچه سابقه بیماری پوستی پسوریازیس یا بیماری التهابی روده داشته باشید یا اینکه سابقه این بیماری ها را در خانواده داشت باشید این تشخیص محتمل تر می شود ولیکن تشخیص نهایی با پزشک روماتولوژیست است.

دستهام پوست پوست میشه و با توجه به نرمال بودن آزمایشات آیا آرتریت پسوریازیس دارم؟نوشین بیات۱۳۹۶/۰۶/۰۸

با عرض سلام واحترام .اینکه ارتریت دارید با نه با معاینه دقیق مشخص میشود ودر صورت شواهد افزایش مارکرهای التهابی تایید میشود.به هر صورت شما باید تحت نظر روماتولوژیست باشید ودر ضمن درمانهای علامتی و ضد اضطرابی دریافت کنید. 

پسوریازیس دارم و تصمیم دارم باردار شوم آیا داروها باید تغییری نماید؟؟ثریا شادمانفر۱۳۹۵/۰۵/۲۷

با سلام. شما می بایست ابتدا به پزشک متخصص پوست مراجعه نمایید.

دیدگاه و نظــرات