برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید

رماتیسم و بارداری

رماتیسم و بارداری

الان هفته 5 بارداری هستم و خشکی مفاصل دست و پاهام بیشتر شده و دارو مصرف نمیکنم اما بخاطر سابقه سقط اسپرین و آمپول سلکسان مصرف میکنم ایا مشکل من برای بارداری ام خطر داره یا خیر؟

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

مشاوره های زیر نیز در همین راستا می باشندثبت مشاوره

تورم در انگشتان دست و پا در طول روز دارم. اسکلودرمی یا روماتیسم مفصلی؟احمد سلیم زاده۱۳۹۳/۰۶/۰۳

با سلام تشخیص بیماری اسکلودرمی بر مبنای مجموعه ای از یافته های بالینی مانند ورم دست و پا و رینود و یا یافته های در بستر ناخن می باشد که انجام بعضی از آزمایشات می تواند در تایید تشخیص کمک کننده باشد. با پزشک روماتولوژیست مشورت کنید

آیا بیماری آرتریت روماتوئید و درمان دارویی آن باعث نازایی می شود؟ آیا با وجود آرتریت روماتوئید می توانم باردار شوم؟محسن اخیانی۱۳۹۵/۰۳/۰۷

سلام.نه داروها باعث ناباروری نمی شود ولی روی جنین اثرات نامطلوب دارد و می تواند باعث اختلال استخوانی و عصبی در جنین شود.ابتدا باید بیماری شما ظرف چند سال کنترل شود و سپس راجع به حاملگی تصمیم گرفت.شما هم که هنوز بسیار جوان هستید و فرصت زیادی برای حاملگی دارید .

بعد از عمل جراحی سرطان پستان درد در استخوان ومفاصل وجود دارد! لطفا راهنمایی نماییدغلامحسین علیشیری۱۳۹۴/۰۷/۲۱

با سلام شیمی درمانی عامل ایجاد روماتیسم نیست.چنانچه متاستازرد شده باشد بایستی با شرح حال دقیق ومعاینه علت درد شناسایی شود.

سالهاست علائمی دارم که شبیه علائم بیماری آرتریت روماتوئید می باشد. نظر شما چیست؟الهه دولتشاهی۱۳۹۶/۰۱/۲۰

با سلام ، بیماریهای روماتیسمی بیماریهای مزمنی هستند که  درمان قطعی ندارند ، فقط با درمان ، بیماری کنترل و مهار میگردد ، لذا می بایست توسط پزشک روماتولوژیست بصورت دوره ای ویزیت و معاینه شوید و با درمان بیماری را کنترل بفرمائید ، در صورت مقاوم بودن به درمان های  قبلی درمانهای جدیدتر می بایست برای شما شروع شود .

دیدگاه و نظــرات