برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید

پاراتیروئید و هیپر کلسیمی

پاراتیروئید و هیپر کلسیمی

خانمی با 51 سال سن کلسیم خون 9.5 وپاراتیرویید کم کار نشون داده زبانم بزرگ شده عمل جویدن برام سخت وگزگز شدید دست ها وپاها وصورت وهمرا باتورم شدید وهمه آزمایشات واسکن های لازم (اسکن تراکس وشکم اسکن مغزوجمجمه وزبان وگلو و ا ندوسکوپی وکولونوسکپی وماموگرافی و...،،،) انجام دادم هیچ مشکلی دیده نشده وخیلی دکتررفتم وچیزی تشخیص ندادن.راهنمایی نمایید.
با سلام، بهتر بود که قبل از انجام اقدامات فوق ابتدا هورمن پاراتیرویید و سنجش کلسیم و ... مجدد انجام میشد تا از صحت ان اطمینان حاصل میشد.یکی از علل گز گز دست و پا کاهش کلسیم است که در شما طبیعی میباشد و انجام بسیاری از اقدامات فوق ، نیازی نبوده و حتما نیاز به انجام معاینات مرتبط میباشد.حتما با یک فوق تخصص غدد مشورت کنید.

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

مشاوره های زیر نیز در همین راستا می باشندثبت مشاوره

تیروییدمحبوبه سادات حسینی۱۳۹۷/۰۷/۰۸

سلام، این ازمایش در صورت عدم مصرف داروهایی نظیر لوتیروکسین نشانگر پر کاری تیرویید است حتما مواردی نظیر سن، سابقه بیماریهای قلبی و پوکی استخوان،  کاهش وزن، تپش قلب و اشتها و ... در شرح حال مهم است معاینه نیز بسیار مهم است کلا در صورت وجود علایم یا اگر بیمار در معرض خطر بیماریهای قلبی و یا پوکی استخوان است باید درمان انجام شود

لطفا شرح سوال بنده را مطالعه نمایید و در بگید که با بیماری آرتریت روماتوئید دارم یا نه؟!احمد سلیم زاده۱۳۹۳/۱۱/۱۰

با سلام اطلاعات ذکر شده بسیار پراکنده است شما مبتلا به کمکاری تیروئید هستید که بایستی درمان شود. دردهای زانو و کمر ارتباطی با کمکاری تیروئید ندارد. چنانچه دردهای مفصلی شما به دنبال استراحت بدتر می شود ضروری است توسط روماتولوژیست بررسی شوید

لاغری مفردمحبوبه سادات حسینی۱۳۹۶/۰۷/۰۸

با سلام، با توجه به قد و وزن ،از لحاظ علمی شما در زمره افراد لاغر قرار میگیرید که میتواند در آینده مشکلاتی را برای شما بوجود بیاورد،لازم است شرح حال کامل و معاینات و آزمایشات اولیه ای از شما به عمل آید ولی آنچه مسلم است سرچ شما در گوگل اطلاعات درستی به شما نداده است و اصلا غده ای به نام تستوسترون در بدن نداریم و اگر منظور کمبود تستوسترون باشد نیز غلط است،مشکلات روحی میتواند اختلالات وزنی ( هم چاقی و هم لاغری ) ایجاد کند.لذا با مراجعه به پزشک و بدون استفاده از اطلاعات نادرست پیگیر مشکلتان باشید.

آیا تیروئید من کم کار است یا پرکار؟غلامحسین علیشیری۱۳۹۶/۰۴/۱۶

با سلام.شما کم کاری تیروئید دارید و باید با نظر پزشک داروی لووکسین مصرف نمایید. Tsh شما باید در محدوده 1 تا 3 باشد.

دیدگاه و نظــرات