برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید

بارداری در لوپوس

بارداری در لوپوس

سلام من یک ساله لوپوس شدید دارم شیش ماهه لوپوسم خاموشه 3 ساله ازدواج کردم الان میخوام باردار شم اما خیلی نگرانم دکترم گفت می تونی باردارشی ولی ممکنه لوپوست برگرده من باید چیکارکنم ممنون میشم راهناماییم کنید
ضمن عرض سلام.برای‌ بارداری باید ۶ ماه لوپوس خاموش باشد و آزمایشات آنتی‌فسفولیپید هم انجام شود وتحت نظر‌ و با اجازه روماتولوژیست وترجیحا متخصص زنان پری ناتال باردار شوید.

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

مشاوره های زیر نیز در همین راستا می باشندثبت مشاوره

آیا ازدواج با شخصی که لوپوس داره توصیه میشود؟ چه عواقبی ممکنه داشته باشه؟غلامحسین علیشیری۱۳۹۵/۰۳/۱۹

با سلام.اطلاعات داده شده حاکی از بیماری لوپوس با شدت حداقل متوسط می باشد. اظهار نظر در مورد شدت و وضعیت بیماری نیاز به اطلاعات دقیقتر و معاینه بالینی دارد، در مورد سوالات شما پزشک معالج با توجه به شدت بیماری بایستی نظر دهند.

مجموعه ای از علائم دارم که مشکوک به بیماری روماتیسم هستم. نظر شما چیست؟احمد سلیم زاده۱۳۹۴/۰۱/۱۴

با سلام در صورت وجود آرتریت در مفاصل وجود ضایعات پوستی و آفت زخم های دهانی بایستی به فکر بیماری های بافت همبند مانند بیماری لوپوس و بهجت و ... بود. به هر حال ویزیت توسط روماتولوژیست کمک جدی در تشخیص می نماید.

بیماری آرتریت روماتوئید درام و قصد بارداری دارم مصرف داروها چگونه باید تغییر کند؟غلامحسین علیشیری۱۳۹۴/۰۲/۱۶

با سلام در بیماری آرتریت روماتوئید معمولا در بارداری از شدت بیماری کاسته می شود و می توان با حداقل دارو نسبت به کنترل بیماری اقدام کرد. پردنیزولون در طول بیماری معمولا مجاز است. مصرف دیکلوفناک خصوصا در ماه های اولیه توصیه نمی شود.

لوپوس و کاشت مومحسن اخیانی۱۳۹۶/۱۰/۰۴

سلام.اگر بیماری 6 ماه خاموش باشد می توانید پیوند بزنید ولی همچنان خطر ریزش مو وجود دارد.

دیدگاه و نظــرات