برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید

تغذیه در بیماران مبتلا به آرتریت چگونه باید باشد؟

تغذیه در بیماران مبتلا به آرتریت چگونه باید باشد؟

سلام آقای دکتر،وقتتون بخیر،،میخواستم نظر شما رودر خصوص تغذیه افراد مبتلا به پسوریازیس و آرتریت پسوریاتیک بدونم،بطور مثال آیا گوشت قرمزباعث بدتر شدن این بیماری می شود؟؟من علاوه بر پسوریازیس،آرتریت واکنشی هم دارم که علاوه بر قرص های مربوطه از داروی بیولوژیکی سینورا یا همان آدالیمومب استفاده میکنم،میخواستم نظر شما رو هم درباره تغذیه این دسته از افراد هم جویا باشم،و راهکار هایی برای بهبودی سریعتر و همچنین کاهش تورم مفاصل این جور افراد،،باتشکر از شما
سلام.با توجه به شدت بیماری بهترین منبع پزشک معالج خودتان می باشد. ولی توصیه کلی ما پرهیز از مصرف نمک،غذای ترش،مواد پروتئینی با مقادیر بالا می باشد.مصرف سبزیجات و مایعات و استراحت کافی و دوری از اضطراب توصیه می شود.

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

مشاوره های زیر نیز در همین راستا می باشندثبت مشاوره

آیاکپسول زینک پلاس خارجی، مکمل آهن و امگا 3 با دارو های متوتروکسات و پردنیزولون تداخل دارویی دارد؟غلامحسین علیشیری۱۳۹۵/۰۳/۱۱

با سلام. با دارو های زینک پلاس و امگا تداخل ندارد. قرص آهن در بیماران روماتیسمی می بایست بر اساس ضرورت اثبات شده مصرف شود.برای جلوگیری از کج شدن دست ها مصرف دارو ها تحت نظر پزشک روماتولوژیست انجام شود.

آیا قرمزی وتورم گلو ازعلایم بیماری رماتیسم هستشنوشین بیات۱۳۹۵/۰۶/۲۱

باعرض سلام اگر بیشتر از یک ماه طول کشیده است می تواند از علایم روماتیسم باشد و نیاز به آزمایشات تخصصی برای تشخیص می باشد.به فوق تخصص روماتولوژیست مراجعه نمایید.

بیمار ارتریت رماتویید هستم . چه ورزشی پیشنهاد میکنید؟ آیا میتوانم بچه دار شوم؟احمد سلیم زاده۱۳۹۴/۰۲/۱۶

با سلام و احترام بعد از کنترل بیماری انجام ورزش مناسب برای حفظ و تقویت مفاصل بسیار ضروری و موثر است. نوع ورزش توسط پزشک معالج بر اساس شدت ابتلای مفاصل متفاوت می باشد. در زمینه بارداری با توجه به اینکه بعضی از دارو ها ممکن است بر روی جنین تاثیر گذار باشند ضروری است با پزشک معالج خود مشورت کنید.

استفاده ازرادیو فرکشنال با وجود بیماری آرتریت روماتوئیدربابه غیبی۱۳۹۶/۱۰/۱۲

سلام. مشکلی نیست بشرط اینکه بیماری تحت کنترل باشد

دیدگاه و نظــرات