برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید

لاغری زیاد و نامنظمی عادت ماهیانه

لاغری زیاد و نامنظمی عادت ماهیانه

با سلام، دختری ٢٠ ساله هستم، با توجه به لاغری بیش از حدم (٤١ کیلو) تصمیم گرفتم که چاق بشم و تمام تلاشم رو کردم تا اینکه در حدود ٣ ماه تابستان ٦ کیلو چاق شدم تا حدی که صورتم هم تپل شده. خیلی برام عجیبه چون استعداد چاقی ندارم. حدود یکی یا دو هفته هم هست که لکه بینی دارم در هر بار دستشویی رفتن لکه خون میبینم و دو هفته هم از پریودم میگذره. کلا هم همیشه غذا رو بی نمک میخورم. علایم کم کاری تیرویید خیلی به من میخوره البته با توجه به دانشجوی خوابگاهی بودنم هنوز دکتر نرفتم. ایا من دچار مشکل خطرناکی ام؟؟
با سلام، اینکه از چه زمانی لاغر هستید، ایا اخیرا کاهش وزن داشته اید و لاغر شده اید و یا اینکه این مشکل قدیمی است در نوع وشدت ارزیابی تفاوت دارد،در صورتی که همیشه لاغر بوده اید نگرانی کمتر است ولی در صورت ایجاد اخیر لاغری،حتما مراجعه پزشکی داشته باشید.در زمینه مشکل عادت ماهیانه ، یکی از مهمترین عوامل که در دانشجویان بسیار شایع است،تغییر محل زندگی و مهاجرت است و به تدریج بهبود می یابد و از طرفی با یکبار اختلال عادت ماهیانه نیازی به ارزیابی نیست ولی درصورت تداوم آن،( بیش از چهار تا شش ماه) باید ارزیابی انجام شود.

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

مشاوره های زیر نیز در همین راستا می باشندثبت مشاوره

احساس گیر کردن چیزی در گلو دارممحبوبه سادات حسینی۱۳۹۶/۰۸/۱۳

با سلام، احساس وجود جسم خارجی در گلو ، ربطی به مشکلات تیروییدی ندارد و در مواردی به مشکلات گوارشی( رفلاکس ) و در برخی موارد مشکلات روحی روانی مرتبط است در مورد بزرگتر بودن لوب راست تیروئید نسبت به سمت چپ: در تیرویید طبیعی انتظار همین است ولی اگر گره ای در تیرویید دیده شده ، باید بعد از معاینه و در صورت لزوم تکرار سونوگرافی تصمیم گیری بشه

دکتر تشخیص کم کاری تیروئید برایم گذاشته است و دکتر دیگر تشخیص لوپوس به حرف کدامیک اعتماد کنم؟غلامحسین علیشیری۱۳۹۳/۱۰/۰۵

با سلام بیماری تیروئید به عنوان یک اختلال در عملکردی ممکن است ندرتا همراه بیماری روماتیسمی مانند لوپوس وشوگرن دیده شود ولی بیماری تیروئید به طور معمول آزمایشات ذکر شده را مثبت نمی کند. همانطور که قبلا اشاره شد تشخیص بیماران روماتیسمی مانند شوگرن یا لوپوس با معاینه کامل پزشک و بررسی آزمایشات می باشد. توصیه به مشورت با پزشک روماتولوژیست می شود.

مبتلا به پوکی استخوان هیپوتیروئید،هیپوگنادیسم و هیپوگنادوتراپ هستم.محبوبه سادات حسینی۱۳۹۶/۰۹/۱۸

سلام.با توجه به اینکه درد و پوکی استخوان دارید توصیه می شود به پزشک فوق تخصص روماتولوژی مراجعه نمایید.

آیا تیروئید من کم کار است یا پرکار؟غلامحسین علیشیری۱۳۹۶/۰۴/۱۶

با سلام.شما کم کاری تیروئید دارید و باید با نظر پزشک داروی لووکسین مصرف نمایید. Tsh شما باید در محدوده 1 تا 3 باشد.

دیدگاه و نظــرات