برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید

رماتیسم مفصلی دارم، در سونوغده لنف نشان داده ده است،، آیا نگران باشم؟

رماتیسم مفصلی دارم، در سونوغده لنف نشان داده ده است،، آیا نگران باشم؟

رماتیسم مفصلی به مدت یکسال دارم در سونوی سینه تورم لنف داشتم مقدارش کم بود پزشک زنان گفت مشکلی نیست. داخل کشاله رانم نیز کمی ورم کرده و رگ هام مشخصه کلا رگ های عنکبوتی در بدنم در حال افزایش هست.به دلیل کورتن هست؟ ممکنه رماتیسم من موجب ضربه به عروق خونی ام شده باشه؟البته گاهی تورم مچ پا موقع نشستن طولانی هم دارم
با سلام بعضی اوقات بزرگی غدد لنفاوی علت خاصی ندارند ، در صورتیکه توسط پزشکتان معاینه و بررسی شدید جای نگرانی نیست ،و اصولاً ارتباطی با مصرف کورتیکواستروئید ندارد.

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

مشاوره های زیر نیز در همین راستا می باشندثبت مشاوره

روماتیسم و مفصل ماشه ایمحسن اخیانی۱۳۹۶/۱۱/۱۹

سلام.تست ANA یکی از آزمایشات در تشخیص روماتیسم است و اگر منفی باشد ، ردکننده رماتیسم نیست.

لوپوس دارم آیا با توجه به بیماری میتوانم بچه دار شوم؟احمد سلیم زاده۱۳۹۳/۱۰/۱۹

با سلام در بیماری لوپوس تصمیم درمانی توسط پزشک حازق بر مبنای یافته های بالینی و آزمایشات صورت می گیرد. در زمینه تنظیم داروها پزشک روماتولوژیست شما می تواند نظر دهد. در صورت کنترل کامل بیماری میتوانید ازدواج کرده و باردار شوید ولیکن خطرات احتمالی در حین بارداری توسط پزشک با تجربه تا حد زیادی قابل پیشگیری و درمان است.

آرتریت روماتوئید دارم و هر دو زانوم درگیره زانومو عمل کردم ولی نمیتوانم ورزش کنم. چه کار کنم؟غلامحسین علیشیری۱۳۹۳/۰۶/۰۳

با سلام اصولا ورزش و بازتوانی دربیماری روماتیسمی تاثیر بسزایی دارد. پیشنهاد ما برای انجام ورزش انجام ورزش های سبک در زمان کوتاه می باشد که به تدریج مدت و شدت این ورزش باید افزایش یابد. چنانچه بدنبال انجام ورزش درد پایداری در عضو ایجاد شود آن ورزش بهتر است انجام نشود.

سلام و خسته نباشید زنی هستم 64 ساله دست مفاصل انشگتان دست راست دچار التهاب و درد شدید می باشد مبتلا به آرتریت روماتئید تشخیص داده شدم ولی نتایج آزمایش خون منفغلامحسین علیشیری۱۳۹۳/۰۳/۳۰

با سلام تشخیص بیماری روماتوئید بر مبنای ابتلای مفصل در کنار یافته های آزمایشگاهی است جراحی در درمان بیماری نقش موثری نداشته برای همین توصیه به پیگیری درمان با نظر روماتولوژیست می شود.

دیدگاه و نظــرات