برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید

آیا روماتیسم ارثی است؟

آیا روماتیسم ارثی است؟

با سلام من مدتیه که دچار خارش پوست دست(کف دست)همراه با تورم و گاهی درد شدم که این حالت با حمل بار یا مصرف برخی خوراکی ها بدتر میشه میخواستم بدونم با توجه به این که مادرم مبتلا به روماتیسم هست ممکنه که این حالت ناشی از رماتیسم باشه؟؟؟
سلام روماتیسم هم می تواند تظاهرات پوستی داشته باشد ولی چون تنها علامت شما مشکل پوستی است توصیه می کنم ابتدا به متخصص پوست مراجعه فرمایید. اگر به روماتیسم مرتبط باشو ارجاع خواهد داد.

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

مشاوره های زیر نیز در همین راستا می باشندثبت مشاوره

چگونه می توانم اطلاعات بیشتر در زمینه بیماری آرتریت روماتوئید کسب کنم؟غلامحسین علیشیری۱۳۹۶/۰۴/۲۰

با سلام.شما می توانید با مراجعه به قسمت بیماری ها و بیماری آرتریت روماتوئید به اطلاعات کامل از این بیماری دست یابید.

۲ دکتر نظرات مختلفی دارند یکی لوپوس یکی آرترین روماتوپید کدام درست است؟غلامحسین علیشیری۱۳۹۲/۱۱/۲۲

با سلام. ممکن است در شروع بیماری تابلوی بیماری و آزمایشات بیانگر یک نوع بیماری خاص روماتیسمی نباشد اما در طی گذشت زمان تابلوی بیماری و یافته های بیماری کامل می شود . در بیماری لوپوس ممکن است بیمار تظاهرات بالینی واضحی نداشته باشد ولیکن یافته های آزمایشگاهی مثبت باشد.تشخیص فعالیت بیماری بر اساس مجموعه یافته های آزمایشگاهی و بالینی است. بسیاری از افراد با تجربه روماتولوژی معتقدند چنانچه بیمار مبتلا مبتلا به لوپوس منتشر باشد در صورت عدم فعالیت بیماری به عنوان پیشگیری از عود بیماری ضروری است قرص هیدروکسی کلروکین مصرف نماید.

با سلام خسته نباشید. در آزمایش ایمونولوژی همسرم این موارد ذکر شده است: Anti Cardiiolipin IGM, Anti coagulant Lupus, Anti B2 Glyco(IgG) , c3, c4 ;i که همگی براحمد سلیم زاده۱۳۹۳/۰۹/۱۴

با سلام سقط میتواند علل متعددی داشته باشد .جهت تشخیص بیماریهای روما تیسمی شرح حال کمک کننده است توصیه به ویزیت توسط روماتولوژیست میشود.

افتراق بین آرتریت روماتوئید و اسپوندلیت آنکیلوزانت چیست؟احمد سلیم زاده۱۳۹۲/۰۷/۰۹

با سلام تشخیص روماتیسم ستون فقرات یا اسپوندیلو آرتروپاتی بر اساس یافته های بالینی مانند درد کمر و لگن صبحگاهی که توام با خشکی است و یا تورم مفاصل خصوصا در اندام تهتانی و یا تورم در انگشتان و ... در کنار یافته های آزمایشگاهی و رادیولوژیک است و پزشک با وجود این یافته ها و مجوعه شرایط به تشخیص بیماری اقدام می کند توجه داشته باشید در بیماری آرتریت عمدتا مفاصل کوچک مبتلا می شوند و در بیماری ابتلای کمر و لگن وود ندارد

دیدگاه و نظــرات