برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید

کمردرد را چاره چیست؟

کمردرد را چاره چیست؟

سلام .من شبا که میخوابم صبحها که از خواب بیدار میشم پشتم از بالا گرفته تا نزدیک لگنم و استخوانهای نزدیک لگنم هم درد میکنه .اما در طی روز و زمانی که فعالیت دارم خیلی درد ندارم .ولی مثلا زمانی که میخوام خم بشم استخوانهای لگنم و گودی کمرم درد میکنه و عملا برام سخته که خم بشم .همچنین از زانوهام تا کف پام هم احساس درد دارم ممنون میشم راهنماییم کنید وبگید که چیکار کنم .البته من خودم به بیماری اسپوندیلیت انکیلوزان مشکوک شدم و این خیلی نگرانم کرده آخه من آبان ماه هم عازم خدمت سربازی هستم .ممنون
باسلام.برای درد پشت وسایر قسمتهای ستون فقرات علل زیادی مطرح است که من جمله کمبود ویتامین d وبعضی عفونتها مانند تب مالت وگاها بیماریهایی که منشا داخل شکمی دارند ودردشان انتشار به پشت دارد علاوه براینها عواملی که بافشار روی  دیسک  همراهند وعوانل التهابی مثل اسپوندیلیت انکیلوزان هم مطرح است.لازمه اینکه تشخیص صحیح داده شود بهتر است به یکی ازهمکاران فوق تخصص روماتولوژی مراجعه وتحت معاینه وبررسی تشخیصی قرارگیرید.

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

مشاوره های زیر نیز در همین راستا می باشندثبت مشاوره

بیماری اسپوندیلیت دارم و درد شدیدی بین دو کتف و گردن احساس می کنم.برای بهبود این وضعیت چکاری باید کرد؟ آیا این بیماری درمان قطعی دارد؟غلامحسین علیشیری۱۳۹۵/۰۱/۲۳

سلام.چنانچه تحت درمان دارویی هستید و دردها شما به دنبال استراحت ایجاد نمی شود بایستی سایر علت ها مانند بیماری دیسک گردن و یا بیماری های مهره های پشتی مورد بررسی قرار گیرد.بیماری اسپوندیلیت سیر مزمن داشته  ضروری است در طولانی مدت تحت درمان قرار گیرید.اگرچه در این بیماری وراثت موثر است در صورت عدم وجود مشکل در فرزند نیاز به اقدامی وجود ندارد. 

درد مهره های کمر در شبمحسن اخیانی۱۳۹۶/۰۶/۲۷

سلام به احتمال زیاد درد التهابی است ولی باید معاینه دقیق صورت گرفته با mri تایید شود و تستهای التهابی انجام شود

علائم اسپوندیلیت انکیلوزانادمین بهپو۱۳۹۷/۰۳/۲۴

با سلام. یکی از علائم مهم در بیماری اسپوندلیت آنکیلوزانت خشکی صبحگاهی طول کشیده است ولی این موضوع در تعداد دیگری از بیماری های روماتیسمی و غیر روماتیسمی مشاهده میشود. تشخیص بیماری اسپوندلیت آنکیلوزانت از روی آزمایش خون و عکس سیب تی اسکن معمولی به همراه شرح حال و معاینه است و فقط در تخصص پزشکان فوق تخصص روماتولوژی می باشد.

با توجه علاپمی که دارم بیماری اسپوندیلیت آنکیلوزانت دارم؟غلامحسین علیشیری۱۳۹۲/۰۳/۱۴

با سلام با توجه به اینکه درد کمر و درد در پاشنه پای شما بدنبال استراحت کوتاه می باشد احتمال بیماری روماتیسمی مانند آ اس کم می باشد. توصیه می شود کفش های مناسب پوشیده و در منزل ز دمپایی طبی استفاده کنید.فعالیت های روزمره خود را اصلاح کرده و ورزش های مناسب کمر و پا انجام دهید .

دیدگاه و نظــرات