برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

تیر کشیدن‌هایی که منشاء آنها قلب است

تیر کشیدن‌هایی که منشاء آنها قلب است هنگامی که جریان خون وارده به قلب مسدود شود، سبب بروز دردهایی در ناحیه سینه می‌شود.

متخصص قلب و عروق گفت: هنگامی که جریان خون وارده به قلب مسدود شود، سبب بروز دردهایی در ناحیه سینه می‌شود.

به گزارش «بهپو» و به نقل از «ایسنا»، «مرجان ثابتی»، در رابطه با عارضه سکته قلبی، اظهار کرد: ممکن است افراد و برخی پزشکان علائم حمله قلبی خاموش را با اضطراب اشتباه بگیرند و آن را رها کنند، با این وجود بیشتر افرادی که به حمله قلبی خاموش مبتلا شده‌اند، تقریباً علائمی مانند حمله قلبی داشته‌اند.

وی با بیان اینکه مطالعات نشان داده است که سکته قلبی خاموش در زنان شایع‌تر از مردان است، افزود: عوامل حمله قلبی شامل فشار خون بالا، کلسترول بالا، سیگار کشیدن، سابقه خانوادگی بیماری قلبی، چاقی و سن است.

ثابتی با بیان اینکه حمله قلبی خاموش می‌تواند به همان اندازه خطرناک باشد که نوع دیگر آن است، تصریح کرد: این رویداد اغلب باعث زخم و آسیب به قلب می‌شود، فرد را در معرض خطر سایر مشکلات قلبی قرار می‌دهد و از آنجا که شخص متوجه حمله قلبی نمی‌شود و برای درمانش اقدامی نمی‌کند، ممکن است جریان خون به قلب زودتر احیا نشود و هیچ دارویی تجویز نشده باشد، بنابراین اثر بالقوه می‌تواند بیشتر باشد.

متخصص قلب و عروق در رابطه با تیر کشیدن‌هایی که منشا آن‌ها قلب است، گفت: هنگامی که جریان خون وارده به قلب مسدود شود، هنگامی که رگ‌های خونی متصل شده به قلب مسدود شوند و آنژین صدری رخ دهد، هنگامی که پرده اطراف ماهیچه قلب دچار التهاب شود و یا اصطلاحا پریکاردیت اتفاق بیفتد سبب بروز دردهایی در ناحیه سینه می‌شود.

ثابتی در رابطه با اختلالاتی که سبب بروز دردهایی در ناحیه سینه می‌شود، خاطرنشان کرد: میوکاردیت عارضه‌ای است که سبب التهاب عضله قلب می‌شود و به دنبال آن دردهایی ناگهانی در قفسه سینه احساس می‌شود و آئورت رگی بسیار بزرگ و طویل است که از قلب خارج می‌شود و اگر این رگ دچار پارگی شود؛ دردهایی در قلب به وجود می‌آید./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات