برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

بهترین سردنوش های سنتی برای تابستان

بهترین سردنوش های سنتی برای تابستان سردنوش‌ها جزو بهترین نوشیدنی‌ها برای تامین آب و املاح مورد نیاز بدن در فصل تابستان هستند.

در این روزهای داغ تابستان، آب و سایر نوشیدنی‌های خنک در حکم سلاح سرد هستند. تعریق بیش از اندازه و به دنبال آن، از دست دادن آب بدن از مشکلات رایجی است که با گرم شدن هوا برای خیلی‌ها پیش می‌آید. این کم‌آبی می‌تواند عوارضی مانند ابتلا به خستگی، یبوست یا کاهش تمرکز را برای فرد در پی داشته باشد. از این رو، باید در روزهای گرم سال دنبال راه‌هایی برای تامین آب و املاح از دست رفته بدنمان باشیم.

به گزارش «بهپو»، سردنوش‌ها جزو بهترین نوشیدنی‌ها برای تامین آب و املاح مورد نیاز بدن در فصل تابستان هستند. در ادامه به چند مورد از مغذی‌ترین سردنوش‌های سنتی اشاره می‌کنیم.

 

سردنوش سیب و زرشک

برای تهیه این سردنوش باید 100 گرم آب زرشک، 100 گرم آب سیب و 50 گرم آبلیموی تازه را با یکدیگر مخلوط کنید و هنگام استفاده، یک چهارم لیوان را با این ترکیب و سه‌چهارم لیوان را با آب خنک پر کنید. در صورت تمایل می‌توانید به هر لیوان از این سردنوش، حدود 1 قاشق غذاخوری عسل هم اضافه کنید. این سردنوش می‌تواند باعث کاهش تهوع و بی‌اشتهایی ناشی از گرما بشود.

 

سردنوش جُلاب

برای تهیه سردنوش جلاب باید 2 قاشق غذاخوری گلاب را با 1 قاشق غذاخوری سرخالی عسل و 1 قاشق چای‌خوری زعفران دم‌کرده، ترکیب کنید. سپس این ترکیب را داخل لیوان بریزید و لیوان را با آب خنک، پر کنید. این شربت می‌تواند با عرقیات مناسب یا حتی تخم ریحان نوشیده شود. این سردنوش می‌تواند باعث کاهش تنش‌های عصبی در روزهای گرم سال بشود. شربت جلاب برای تقویت قلب و اعصاب و رفع افسردگی هم بسیار مفید است.

 

سردنوش خاکشیر

برای تهیه این سردنوش باید 2 تا 3 قاشق غذاخوری خاکشیر تمیز و شسته را با نصف قاشق غذاخوری عسل و یک لیوان آب سرد ترکیب کنید. شما می‌توانید به این ترکیب، کمی آبلیمو، زعفران یا تخم‌شربتی هم اضافه کنید. مصرف این سردنوش می‌تواند باعث پیشگیری از ابتلا به یبوست در تابستان بشود.

 

سردنوش سیب و عسل

برای تهیه این سردنوش باید آب سیب شیرین و رسیده را روی حرارت ملایم بگذارید تا کاملا غلیظ بشود. بعد از غلیظ شدن، مقداری عسل برای شیرینی به آن بیفزایید و شربت سیب را داخل یخچال نگهداری کنید. برای آماده کردن سردنوش سیب و عسل، یک پنجم لیوان را با شربت و باقی آن را با آب خنک پر کنید. می‌توانید کمی خاکشیر هم به این سردنوش بیفزایید. این شربت، علاوه بر اینکه نشاط‌آور است، باعث افزایش اشتها هم می‌شود و جلوی حالت تهوع و بی‌اشتهایی ناشی از گرما را نیز می‌گیرد./

بیشتر بخوانید: ضد عطش های پنجگانه در طب سنتی

بیشتر بخوانید: بهترین نوشیدنی های سنتی ایرانی با طعم سلامت

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات