برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

WHO نقش کووید را در معمای هپاتیت حاد کودکان بررسی می‌کند

WHO نقش کووید را در معمای هپاتیت حاد کودکان بررسی می‌کند سازمان جهانی بهداشت (WHO) نقش کووید-۱۹ را در معمای هپاتیت حاد کودکان بررسی می‌کند.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) نقش کووید-۱۹ را در معمای هپاتیت حاد کودکان بررسی می‌کند.

به گزارش «بهپو» و به نقل از «ایسنا»، سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که ۳۴۸ مورد ابتلا به هپاتیت در کودکان با منشا ناشناخته شناسایی شده و مطالعات در مورد نقش بالقوه آدنوویروس و عفونت کروناویروس در حال افزایش است.

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده که فرضیه اصلی همچنان در مورد نقش آدنوویروس در بروز این بیماری است. موارد ابتلا در ۲۰ کشور گزارش شده و ۷۰ مورد از ۱۳ کشور دیگر نیز در انتظار مشخص شدن نتیجه بررسیها هستند.

"فیلیپا ایستربروک" از برنامه جهانی هپاتیت سازمان جهانی بهداشت گفت: هفته گذشته با تحقیقات بیشتر و برخی اصلاحات در فرضیه های مطرح، پیشرفت های مهمی صورت گرفته است.

سازمان جهانی بهداشت اولین بار در پنج آوریل از ۱۰ مورد ابتلا به هپاتیت با منشا ناشناخته در کودکان کمتر از ۱۰ سال در اسکاتلند مطلع شد.

ایستربروک افزود: در حال حاضر، فرضیه‌های اصلی همان فرضیه‌هایی هستند که آدنوویروس را در بر می‌گیرند. همچنین نقش کووید-۱۹ به ‌عنوان یک ابتلای همزمان یا ابتلای قبلی مورد توجه قرار دارد.

آزمایشات بیشتر طی هفته گذشته تایید کرد که تست آدنوویروس در حدود ۷۰ درصد موارد مثبت بوده و همچنین آزمایشها نشان داده که در حدود ۱۸ درصد از موارد تست کووید-۱۹ مثبت بوده است.

به گزارش مدیکال اکسپرس، به گفته ایستربروک، هفته آینده روی آزمایشات سرولوژیکی برای بررسی احتمال ابتلای قبلی و وجود عفونت کووید تمرکز می‌شود./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات