برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

کاهش ۵۰ درصدی خطر مرگ ناشی از سرطان پروستات با داروی جدید

کاهش ۵۰ درصدی خطر مرگ ناشی از سرطان پروستات با داروی جدید یک مطالعه نشان داده است که داروی آبیراترون در بیماران مبتلا به سرطان پروستات پیشرفته که هنوز گسترش نیافته، موثر است و می‌تواند خطر مرگ را در این بیماران که در مراحل اولیه بیماری هستند تا ۵۰ درصد کاهش دهد.

سرویس سلامت همگانی انگلیس  (NHS)، یک درمان تحولی را در نظر گرفته است که می تواند خطر مرگ ناشی از سرطان پروستات را به نصف کاهش دهد.

به گزارش «بهپو»، داروی «آبیراترون» (Abiraterone) که به شکل قرص مصرف می شود، هم اکنون به عنوان یک نوع هورمون درمانی برای مردان مبتلا به سرطان پروستات که به سایر قسمت های بدن گسترش یافته است، استفاده می شود.

این دارو با توقف تولید تستوسترون به کنترل بیماری کمک می کند، اما اکنون یک مطالعه نشان داده است که این درمان در بیماران مبتلا به سرطان پروستات پیشرفته که هنوز گسترش نیافته، موثر است. این قرص می‌تواند خطر مرگ را در این بیماران که در مراحل اولیه بیماری دارند تا ۵۰ درصد کاهش دهد.

این مطالعه که در مجله Lancet منتشر شده است، بخشی از آزمایشی است که بیماران را در یک دوره ۶ ساله دنبال کرده و توسط تیمی از دانشگاه کالج لندن و موسسه تحقیقات سرطان هدایت شده است. در مجموع هزار و ۹۷۴ بیمار در دو بخش این کارآزمایی مورد بررسی قرار گرفتند - به ۹۸۸ بیمار درمان استاندارد فعلی داده شد و بقیه این درمان را  همراه با قرص آبیراترون دریافت کردند.

حدود نیمی از افرادی که در گروه دریافت کنندگان آبیراترون بودند، هورمون درمانی دیگری به نام انزالوتامید نیز دریافت کردند. محققان پس از ۶ سال نظارت، متوجه شدند که افزودن آبیراترون - چه به تنهایی و چه در کنار انزالوتامید - میزان زنده ماندن بیماران را بهبود می بخشد و شانس گسترش سرطان را کاهش می دهد.

حدود هفت درصد از مردانی که آبیراترون مصرف می کردند در طول دوره  این پیگیری به دلیل سرطان پروستات جان خود را از دست دادند، اما این میزان در مردانی که مراقبت های استاندارد دریافت می کردند ۱۵ درصد بود.

محققان می گویند این نتایج نشان می دهد که استفاده از آبیراترون برای درمان سرطان پروستات در مراحل اولیه می‌تواند طول عمر بیماران را افزایش دهد و از گسترش سرطان جلوگیری کند. سالانه بیش از۵۲ هزار مرد مبتلا به سرطان پروستات در انگلیس تشخیص داده می شوند و حدود ۲۲ هزار بیمار نیز در معرض «خطر بالای» گسترش سرطان در نظر گرفته می شوند.

درمان استاندارد فعلی برای افرادی که سرطان آنها هنوز گسترش نیافته است شامل هورمون درمانی به همراه شیمی درمانی  یا بدون شیمی درمانی است که اغلب با پرتودرمانی همراه است.

به گزارش «بهپو» و به نقل از «روزنامه دیلی میل»، سرطان پروستات، پیشرفت سرطان در غده پروستات در دستگاه تناسلی مردان است. بیشتر سرطان‌های پروستات آرام رشد می‌کنند، اما برخی رشد نسبتاً سریعی دارند. سلول‌های سرطانی ممکن است از پروستات گسترش یابند و به دیگر بخش‌های بدن، به ویژه استخوان‌ها و گره‌های لنفاوی برسند. این بیماری ممکن است در آغاز علائمی را بروز ندهد، در مراحل پیشرفته‌تر مشکلاتی را در ادرار کردن، خون در ادرار یا درد در ناحیهٔ لگن و کمر هنگام ادرار به وجود آورد./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات