برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

سوخت‌های فسیلی باعث کاهش باروری می‌شوند

سوخت‌های فسیلی باعث کاهش باروری می‌شوند مطالعات جدید نشان می‌دهد قرارگرفتن در معرض مواد شیمیایی ناشی از سوخت‌های فسیلی به طور مستقیم و غیرمستقیم بر قدرت باروری تاثیر منفی دارد.

مطالعات جدید نشان می‌دهد قرارگرفتن در معرض مواد شیمیایی ناشی از سوخت‌های فسیلی به طور مستقیم و غیرمستقیم بر قدرت باروری تاثیر منفی دارد.

به گزارش «بهپو»، در حالی که جمعیت جهان در بالاترین حد خود یعنی ۷.۷ میلیارد نفر قرار دارد و رو به افزایش است، آمارها نشان می‌دهد نرخ باروری در جهان تقریبا به نصف کاهش یافته و از ۴.۷ در سال ۱۹۵۰ میلادی، به ۲.۴ در سال ۲۰۱۷ میلادی رسیده است. در این صورت به زودی بسیاری از کشورهای جهان با کمبود نیروی جوان مواجه خواهند بود. همین امر باعث شده است تحقیقات گسترده‌ای در مورد عوامل موثر بر ناباروری صورت پذیرد.

مطالعات جدید محققان دانشگاه کپنهاگ نشان می‌دهد قرارگرفتن در معرض مواد شیمیایی ناشی از سوخت‌های فسیلی به طور مستقیم و غیرمستقیم بر قدرت باروری تاثیر منفی دارد و تعداد و کیفیت اسپرم را کاهش می‌دهد.

مواد شیمیایی ناشی از سوخت‌های فسیلی در تمام مایعات بدن اعم از خون، ادرار، شیر مادر، مخاط و بافت چربی افراد یافت می‌شوند؛ آلاینده‌های شیمیایی ناشی از سوخت‌های فسیلی مختل‌کننده غدد درون‌ریز هستند، سیستم‌های هورمونی را به هم می‌ریزند و به سلامت سیستم باروری آسیب می‌رسانند.

به گزارش «بهپو» و به نقل از «ساینس‌دیلی»، این تاثیر در تمام آلاینده‌های شیمیایی از جمله دی‌اکسید کربن، دود ناشی از  سوزاندن پلاستیک و سایر آلودگی‌های شیمیایی وجود دارد.

نتایج این مطالعه در نشریه  Nature Reviews Endocrinology  منتشر شده است./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات