برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

عفونت‌های رایج مادر در دوران بارداری و ارتباط آن با لوسمی کودک

عفونت‌های رایج مادر در دوران بارداری و ارتباط آن با لوسمی کودک مطالعات نشان می‌دهد عفونت‌های رایج مادران در دوران باردرای مانند عفونت‌های ادراری یا دستگاه تنفسی، با احتمال ابتلای کودک به لوسمی مرتبط است.

مطالعات نشان می‌دهد عفونت‌های رایج مادران در دوران باردرای مانند عفونت‌های ادراری یا دستگاه تنفسی، با احتمال ابتلای کودک به لوسمی مرتبط است.

به گزارش «بهپو»، محققان دانشگاه آکسفورد مطالعات گسترده ای را در زمینه سرطان کودکان آغاز کردند. در این مطالعه عفونت‌های مادران در دوران بارداری نیز مورد بررسی قرار گرفت. نتایج نشان می‌دهد گرچه احتمال ابتلای کودکان به لوسمی بسیار نادر است، ولی عفونت‌های دوره بارداری با افزایش احتمال ابتلای کودک به لوسمی همراه است. این مطالعه با بررسی بیش از ۳۰۰ هزار کودک در مدت ۶۰ سال صورت گرفته و بیش از پیش تاثیر سلامت مادر بر سلامت جنین را تایید می‌کند.

لوسمی گروهی از انواع سرطان ها است که معمولا از مغز استخوان شروع می‌شود و باعث شکل‌گیری تعداد زیادی گلبول سفید غیرطبیعی می‌شود. عفونت‌های مکرر، خونریزی، کبودی، تب، لرز، خستگی ناگهانی و کاهش وزن از جمله مهمترین نشانه‌های این بیماری است.

به گزارش «بهپو» و به نقل از «ساینس»، شیمی درمانی و پیوند مغز استخوان رایج‌ترین درمان این عارضه است. با این حال بیماری با احتمال بالایی قابل بازگشت است. محققان بر این باورند در صورتی که احتمال عود بیماری قابل پیش بینی باشد، می‌توان با تغییر روش‌های درمانی و مداخله دارویی، راهکارهای موثری‌تری را برای بهبود انتخاب کرد.

نتایج این مطالعه در نشریه  Epidemiology منتشر شده است./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات