برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

پیش از دریافت واکسن کرونا، خوب بخوابید

پیش از دریافت واکسن کرونا، خوب بخوابید کارشناسان توصیه می کنند اگر می خواهید بیشترین بهره را از واکسن کرونا ببرید پیش از دریافت واکسن خوب بخوابید چون خواب کافی فاکتوری مهم در تقویت سیستم ایمنی است.

کارشناسان توصیه می کنند اگر می خواهید بیشترین بهره را از واکسن کرونا ببرید پیش از دریافت واکسن خوب بخوابید چون خواب کافی فاکتوری مهم در تقویت سیستم ایمنی است.

به گزارش «بهپو»، «کانان رامار»، رئیس آکادمی پزشکی خواب آمریکا « AASM » در خبرنامه آکادمی گفت: همانطور که واکسن COVID-19 در حال توزیع است، بسیار مهم است که بیماران برای حفظ سلامت بهینه ، داشتن خواب مناسب را خود را در اولویت قرار دهند. داشتن خواب کافی و با کیفیت بالا به طور منظم باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود و پاسخ شما به واکسن را بهینه می کند.

چندین مطالعه ارتباط بین خواب و پاسخ واکسیناسیون را نشان داده اند. به عنوان مثال، یک مطالعه در سال 2020 در مجله « International Journal of Behavioral Medicine » نشان داد که واکسن آنفلوانزا در افرادی که طی دو شب قبل از دریافت واکسن، مقدار کافی می خوابند، موثرتر است. مطالعات دیگر یافته های مشابهی را در مورد پاسخ بیماران به واکسن های هپاتیت A و هپاتیت B گزارش کرده اند.

«خورشید خورشید»، مدیر مرکز نورومدولاسیون UMMHC / UMMS در دانشکده پزشکی دانشگاه ماساچوست ، می گوید: نقش خواب در تقویت پاسخ ایمنی ذاتی و اکتسابی قابل توجه است. همه افراد، به ویژه کادر درمان باید از اثرات تقویت کننده ایمنی خواب آگاه باشند. مطالعات نشان داده است که خواب طبیعی پس از واکسیناسیون باعث تقویت پاسخ ایمنی در برابر آنتی ژن مهاجم می شود و این اثر تقویت کننده ایمنی خواب از نظر بالینی قابل توجه است.

خورشید در خبرنامه افزود: خواب خوب قبل و بعد از واکسیناسیون اثرات بسیار سودمندی دارد.

تحقیق اخیر AASM نشان داده است، بیشتر بزرگسالان باید حداقل هفت ساعت در شب بخوابند ، اما همه گیری COVID-19 به خواب بسیاری از افراد آسیب زده است.

 

به گزارش «بهپو» و به نقل از «وب ام دی»، آکادمی پزشکی خواب آمریکا برای داشتن خواب خوب شبانه توصیه های زیر را می دهد:

1- ساعت خواب و بیداری منظمی داشته باشید. از اتاق خواب فقط برای خوابیدن استفاده کنید و نه تماشای تلویزیون یا کتاب خوانی. اتاق خواب خود را ساکت، تاریک و کمی خنک نگه دارید.

2- با خاموش کردن تلویزیون و سایر دستگاه های الکترونیکی 30 دقیقه تا یک ساعت قبل از خواب ، قرار گرفتن در معرض نور آبی را قبل از خواب محدود کنید. اعلان ها را ساکت کرده و دستگاه های خود را دور از رختخواب شارژ کنید تا وسوسه نشوید که به شبکه های اجتماعی یا هشدارهای خبری نگاه کنید.

3- قبل از خواب الکل، کافئین و وعده های غذایی بزرگ را محدود کنید. اگر بعد از شام گرسنه هستید، خود را به میان وعده های کوچک، بدون قند و قابل هضم محدود کنید تا از برهم زدن خواب جلوگیری کنید./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات