برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

آیا نشستن روی نیمکت پارک ها یا صندلی های عمومی می تواند باعث ابتلا به کرونا شود؟

آیا نشستن روی نیمکت پارک ها یا صندلی های عمومی می تواند باعث ابتلا به کرونا شود؟ آیا نشستن روی نیمکت پارک ها، ایستگاه اتوبوس یا صندلی های عمومی می تواند باعث ابتلا به کرونا شود؟

علی رغم توصیه به خانه ماندن در زمان همه گیری کووید-19، گاهی لازم است افراد برای انجام امور ضروری، سر کار رفتن و... از وسایط نقلیه عمومی و از صندلی های ایستگاه اتوبوس یا مترو استفاده کنند. همچنین افرادی که از پارک ها بازدید می‌کنند، ممکن است از نیمکت های عمومی در پارک ها استفاده کنند. حال سوال این است آیا نشستن روی نیمکت پارک ها، ایستگاه اتوبوس یا صندلی های عمومی می تواند باعث ابتلا به کرونا شود؟

به گزارش «بهپو»، سطوح صندلی و نیمکت های عمومی در پارک ها و ایستگاه های اتوبوس و... می تواند آلوده به ویروس کووید-19 باشد و در صورت لمس این سطوح و سپس لمس صورت، ویروس ممکن است منتقل شود، بنابر این توصیه می شود افراد نکات زیر را رعایت کنند:

قبل و بعد از بازدید از پارک، دست های خود را بشویید یا از ضدعفونی کننده دست استفاده کنید.

بعد از لمس نیمکت های پارک، صندلی های مترو و اتوبوس، صورتتان را لمس نکنید و دست های خود را با آب و صابون بشویید و یا از ضدعفونی کننده دست با حداقل 70 درصد  الکل در اسرع وقت استفاده کنید.

پس از رسیدن به مقصد خود، دست های خود را حداقل به مدت 20 ثانیه با آب و صابون بشویید.

از دست زدن به چشم، بینی و دهان خود با دست های شسته نشده خودداری کنید.

در هنگام سرفه و عطسه، دهان خود را با یک دستمال بپوشانید یا از قسمت داخلی آرنج خود استفاده کنید. دستمال استفاده شده را در سطل زباله درب دار انداخته و دست های خود را حداقل 20 ثانیه با آب و صابون بشویید یا از ضدعفونی کننده دست با حداقل 70 درصد الکل استفاده کنید.

شواهد نشان می دهد که ماندگاری ویروس کووید-19روی لباس ها زیاد نیست و اصولا لباس ها عامل اصلی انتقال ویروس به شمار نمی آیند اما درصورت نشستن روی نیمکت و صندلی های عمومی که ممکن است آلوده باشند، بهتر است پس از بازگشت به خانه لباس ها را حداقل 3 ساعت در محلی قرنطینه کنید یا اگر از آلودگی آن نگرانید لباس هایتان را بشویید.

 

بیشتر بخوانید: ویروس کرونا روی سطوح مختلف چقدر زنده می ماند؟

 

به گزارش «بهپو» و به نقل از «کمیته اطلاع رسانی و آموزش همگانی کرونا در دانشگاه علوم پزشکی تهران»، سطوح صندلی و نیمکت های عمومی در پارک ها و ایستگاه های اتوبوس و... می تواند آلوده به ویروس کووید-19 باشند و در صورت لمس این سطوح و سپس لمس صورت، ویروس ممکن است منتقل شود. بنابراین باید از لمس این سطوح حتی الامکان خودداری کرد و در صورت لمس کردن آن ها، بلافاصله دست های خود را با آب و صابون شست یا از مواد ضدعفونی کننده دست استفاده کرد./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات