برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

سه علامت اصلی کرونا را بشناسید

سه علامت اصلی کرونا را بشناسید در حالی که طیف گسترده ای از علائم می تواند همراه با کروناویروس باشد ، مرکز کنترل بیماری های آمریکا « CDC » می گوید: اکثر بیماران در یک مطالعه اخیر یکی از سه علائم را نشان داده اند: تب ، سرفه و تنگی نفس.

در حالی که طیف گسترده ای از علائم می تواند همراه با کروناویروس باشد ، مرکز کنترل بیماری های آمریکا «CDC» می گوید: اکثر بیماران در یک مطالعه اخیر یکی از سه علائم را نشان داده اند: تب ، سرفه و تنگی نفس.

به گزارش «بهپو»، مطالعه CDC که در روز پنجشنبه منتشر شده است شامل 164 نفر در 16 ایالت آمریکا بود که بین 14 ژانویه و 4 آوریل 2020 کرونا ویروس در آنها تایید شده بود.

محققان دریافتند که 96٪ از بیماران تب، سرفه یا تنگی نفس داشتند. حدود 45٪ هر سه مورد از این علائم را داشتند.

شایع ترین علائم سرفه (84٪) و تب (80٪) بود.

CDC گفت: در بین بیماران بزرگسال، تنگی نفس بیشتر بین بیماران بستری شده (%82) بود تا غیر بستری (%38).

بیماران کروناویروس همچنین علائم دیگری از جمله لرز، درد عضلانی، سردرد، خستگی و مشکلات گوارشی مانند تهوع، درد شکم، استفراغ یا اسهال را نشان دادند.

تقریباً نیمی از بیماران یک یا چند علائم گوارشی گزارش دادند؛ از بین این علائم، اسهال بیشترین (38٪) استفراغ کمترین (13٪) علامت گوارشی گزارش شده است.

به گزارش «بهپو» و به نقل از «وبمد»، CDC می گوید امیدوار است که این مطالعه راهنمایی هایی در مورد مراقبت و آزمایش بالینی ارائه دهد./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات