برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

کاهش شدت و دفعات حمله میگرنی با تمرینات یوگا

کاهش شدت و دفعات حمله میگرنی با تمرینات یوگا مطالعات محققان آکادمی عصب‌شناسی آمریکا نشان می‌دهد انجام یوگا به طور منظم در کنار دارو درمانی در بیماران مبتلا به میگرن، شدت و دفعات حمله میگرنی را کاهش می‌دهد.

مطالعات محققان آکادمی عصب‌شناسی آمریکا نشان می‌دهد انجام یوگا به طور منظم در کنار دارو درمانی در بیماران مبتلا به میگرن، شدت و دفعات حمله میگرنی را کاهش می‌دهد.

به گزارش «بهپو»، میگرن نوعی اختلال سردرد است که با ترکیب متنوعی از تغییرات عصبی و گوارشی مشخص می شود . درد میگرن اغلب اوقات به صورت درد ضربان دار یک طرفه است که ابتدا خفیف است و کم کم شدید می شود . دردهای میگرنی در همه موارد با بی اشتهایی و تهوع و گاهی اوقات با استفراغ همراه هستند. در هنگام حملات میگرنی ، بیماران به وضوح دچار تحمل نکردن نور هستند (فتوفوبی) و برای استراحت، به محلی تاریک می روند. ممکن است تحمل نکردن صدا (فنوفوبی) و گاهی اوقات تحمل نکردن بوها (اسموفوبی) نیز وجود داشته باشدمعمولا افراد مبتلا به میگرن نسبت به صدا و نور حساس می‌شوند. رژیم غذایی، استرس و تغییرات هورمونی در میزان و شدت این بیماری نقش مهمی دارد.

داروهای تسکین‌دهنده میگرن روی نیمی از بیماران تاثیر دارد و محققان همواره به دنبال روش‌هایی برای کاهش سردردهای میگرنی و شدت حملات آن هستند.

مطالعات جدید محققان موسسه علوم پزشکی هند نشان می‌دهد تمرینات ساده و منظم یوگا یک روش موثر برای کمک به بیماران است. این مطالعه با بررسی ۱۱۴ بیمار ۱۸ تا ۵۰ ساله مبتلا به میگرن نشان می‌دهد انجام حرکات یوگا به طور منظم، میزان قرص‌ مصرفی بیماران را حدود ۴۷ درصد کاهش می‌دهد. این مطالعه نیازمند بررسی‌های بیشتر برای ارزیابی تاثیر یوگا بر کاهش دردهای ناشی از میگرن در درازمدت است.

نتایج این مطالعه در نسخه آنلاین نشریه « Neurology » منتشر شده است.

با توجه به گزارش مرکز درد آتلانتا، موارد زیر در بروز دردهای میگرنی موثر هستند:

● استرس ( ۸۰ درصد)
● هورمون (۶۵ درصد)
● بو (۴۴ درصد)
● نور (۳۸ درصد )
● دود (۳۶ درصد)
● گرما (۳۰ درصد)
● مواد غذایی تحریک‌کننده (۲۷ درصد)

 

منظور از مواد غذایی تحریک کننده میگرن عبارتند از :

● انواع ترشیجات

● انواع مخمر

● انواع ادویه

● انواع غذاهای کنسرو شده

● نوشابه‌های انرژی زا

● مقادیر زیاد کافئین

● کاکائو

● پنیر چدار

● ماهی دودی

● سوسیس و کالباس

● نوشابه

● پیاز

● مشروبات الکلی

یکی از مهمترین دلایل عود سردردهای میگرنی، عدم توجه به وعده‌های غذایی، مخصوصا صبحانه است. به افراد مستعد ابتلا به میگرن توصیه می‌شود که به وعده‌های غذایی منظم توجه داشته باشند و از غلات، میوه و سبزیجات تازه و گوشت کم چرب استفاده کنند.

به گزارش «بهپو» به نقل از «ساینس دیلی»، طبق آخرین آمار انستیتو ملی سلامت، حدود ۱۰ درصد از افراد سراسر دنیا به میگرن مبتلا هستند و تعداد مبتلایان زن چهار برابر مردان است./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات