برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

کار با کامپیوتر در سالمندان، خطر اختلال شناختی را کاهش می دهد

کار با کامپیوتر در سالمندان، خطر اختلال شناختی را کاهش می دهد محققان دریافتند استفاده از کامپیوتر، بازی کردن و مشارکت در فعالیت های اجتماعی خطر ابتلا به اختلالات شناختی خفیف را کاهش می دهد.

وقتی پیر می شویم، مغزمان هم دستخوش تغییراتی می شود. برخی افراد دچار مشکلاتی در حافظه، تفکر و نتیجه گیری می شوند.

به گزارش «بهپو»، اختلال شناختی خفیف MCI- مرحله ای است که بین زوال شناختی ناشی از سن و زوال عقل دمانس. این حالت با عوارضی مانند فراموش‌کردن امور، موضوع گفتگو و تمرکز و غرق شدن در افکار همراه است. با این حال اختلال شناختی خفیف به میزان قابل توجهی روی زندگی و فعالیت های روزانه افراد تاثیر نمی گذارد.

قابلیت‌های ذهنی به مرور و با افزایش سن کاهش می‌یابند و این امر کاملاً طبیعی است، ولی فعالیت‌هایی وجود دارند که این روند را کند می‌کنند. مطالعات جدید نشان می‌دهد وقت گذراندن با رایانه و انجام اموری مانند بازی‌های رایانه‌ای و شبکه‌های اجتماعی، یکی از مواردی است که احتمال ابتلا به اختلال شناختی خفیف را کاهش می‌دهد.

اختلال شناختی خفیف ممکن است در همین مرحله باقی بماند یا به زوال عقل تبدیل شود. احتمال ابتلا به زوال عقل در افرادی که اختلال شناختی خفیف دارند به مراتب بیشتر است.

انتخاب شیوه زندگی سالم، ورزش و فعالیت‌های ذهنی مهمترین روش‌های پیشگیری از زوال عقل است.

 

بیشتر بخوانید: عوامل عجیب و غریب زوال عقل

 

به گزارش «بهپو» به نقل از «مدیکال نیوز تودی»، استفاده از رایانه یکی از مهمترین روش‌های تحریک‌کننده مغز است که شامل بازی‌های رایانه‌ای و فعالیت در شبکه‌های اجتماعی می‌شود. محققان با بررسی بیش از دو هزار داوطلبی که در دهه ۷۰ زندگی خود به سر می‌برند، دریافتند:

-کار با رایانه در میانسالی و سالمندی احتمال ابتلا به اختلال شناختی خفیف را ۳۷ درصد کاهش می‌دهد.

-فعالیت‌های اجتماعی، حل کردن جدول و بازی‌های گروهی احتمال اختلال شناختی خفیف را ۲۰ درصد کاهش می‌دهد.

-انجام صنایع دستی یا مهارت‌های دستی دیگر احتمال ابتلا به اختلال شناختی خفیف را ۴۲ درصد کاهش می‌دهد./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات