برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

نقش کمبود ویتامین D در افزایش فشار خون کودک

نقش کمبود ویتامین D در افزایش فشار خون کودک نتایج مطالعه ای نشان می دهد «کمبود ویتامین D» در سال های ابتدایی زندگی، کودک را با خطر افزایش فشار خون سیستولیک روبرو می کند.

نتایج مطالعه ای نشان می دهد «کمبود ویتامین D» در سال های ابتدایی زندگی، کودک را با خطر افزایش فشار خون سیستولیک روبرو می کند.

به گزارش «بهپو»، محققان ۷۷۵ کودک را در بوستون که اغلب‌شان از خانواده‌های کم درآمد بودند، از بدو تولد تا ۱۸ سالگی مورد بررسی دقیق قرار دادند. نتایج نشان می‌دهد کودکانی که هنگام تولد با کمبود ویتامین D متولد شده بودند، در مقایسه با کودکانی که هنگام تولد ویتامین D نرمالی داشتند، ۶۰ درصد بیشتر در معرض فشار خون بالا در نوجوانی هستند. فشار خون در نوجوانی مهمترین عامل فشار خون در بزرگسالی است.

 

بیشتر بخوانید: از کجا بفهمیم کمبود ویتامین D داریم؟

 

فشار خون نیرویی است که توسط جریان خون به دیواره رگ‌ها وارد می‌شود تا خون در سراسر رگ‌ها و بدن جریان یابد. اگر این نیرو افزایش پیدا کند و در طول زمان ثابت باقی بماند، بدن با مشکلات زیادی روبرو می‌شود.

 

بیشتر بخوانید: مدیریت درمان فشار خون بالا در کودکان

 

به گزارش «بهپو» و به نقل از «یونایتدپرس»، این مطالعه که توسط محققان دانشگاه جان هاپکینز صورت گرفته است، بر ضرورت غربالگری ویتامین D در زنان باردار و نوزادان تاکید می‌کند و در صورت وجود کمبود این ویتامین، استفاده از مکمل‌های ویتامین D را توصیه می‌کند. نور خورشید، ماهی، زرده تخم مرغ، پنیر، جگر گوساله و قارچ از مهمترین منابع ویتامین D محسوب می‌شوند.

نتایج این مطالعه در نشریه «Hypertension» منتشر شده است./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات