برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

نتایج امیدبخش در درمان ریزش مو به کمک سلول های بنیادی

نتایج امیدبخش در درمان ریزش مو به کمک سلول های بنیادی دانشمندان توانستند با استفاده از نوع خاصی از سلول های بنیادی که در فولیکول مو یافت می شودرشد مو از پوست را تحریک کرده و قدم های امیدوار کننده ای به سمت درمان ریزش مو بردارند.

دانشمندان با استفاده از سلول های بنیادی انعطاف پذیر انسانی توانستند رشد موهای طبیعی را از پوست تحریک کنند. این نتایج انقلابی در صنعت رشد مو ایجاد خواهد کرد.

به گزارش «بهپو»، محققان یک مؤسسه تحقیقاتی در کالیفرنیا در این روش از نوعی سلول به نام «dermal papilla» که در فولیکول مو یافت می‌شود استفاده کردند. این سلول‌ها وظیفه رشد، ضخامت و طول مو را بر عهده دارند.
این سلول‌ها در میان یک داربست زیستی قرار می‌گیرند، این داربست جهت رویش مو از سلول موجود در پوست را کنترل می‌کند.
نتایج اولیه این مطالعه در مدل‌های حیوانی موفقیت‌آمیز گزارش شده است و در صورت توسعه می‌تواند به نتایج ارزشمندی در زمینه درمان ریزش مو منجر شود.
به گزارش «بهپو» و به نقل از «ساینس دیلی»، ریزش مو ممکن است مادرزادی باشد یا بر اثر یک بیماری به وجود آید. عوارض جانبی برخی از داروها و روش‌های درمانی هم از دیگر عوامل ریزش مو است. اکنون کاشت مو یکی از روش‌هایی است که با استقبال مواجه شده که البته در برخی موارد منجر به عفونت می‌شود.
نتایج این مطالعه در نشست انجمن بین‌المللی سلول‌های بنیادی در لس آنجلس ارائه شده است./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات