برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

خطر متاستاز مغز در نجات یافتگان از سه سرطان شایع

خطر متاستاز مغز در نجات یافتگان از سه سرطان شایع محققان دریافتند سالمندانی که از سرطان سینه، سرطان ریه و ملانوم -سرطان پوست- زنده مانده اند با ریسک بیشتر ابتلا به متاستاز مغز در آینده روبرو هستند.

محققان دریافتند سالمندانی که از سرطان سینه، سرطان ریه و ملانوم -سرطان پوست- نجات یافته اند با ریسک بیشتر ابتلا به متاستاز مغز در آینده روبرو هستند.

به گزارش «بهپو»، متاستاز به معنی انتقال سلول‌های سرطانی به مناطق دور از تومور اولیه است. متاستاز مغز سرطانی است که از سایر بخش‌های بدن به مغز انتقال می‌یابد و از اینرو تومور مغزی ثانویه تلقی می‌شود.

زمانیکه درمان سرطان اولیه انجام می‌شود و بیمار جان سالم به در می‌برد، بررسی سرطان‌های ثانویه، از جمله متاستاز مغز، بسیار مهم است.

به گفته محققان، با افزایش روند پیری در جمعیت، متاستاز مغز هم در حال افزایش است، اگرچه گاهی اوقات متاستاز تا سال‌ها بعد از تشخیص سرطان اولیه روی نمی‌دهد.

نتایج این مطالعه می‌تواند به متخصصان در فهم بهتر ریسک بیماران در معرض متاستاز مغز کمک کند و بر غربالگری و شیوه‌های کنترل و نظارت بهتر تأثیر داشته باشد.

به گزارش «بهپو» و به نقل از «مدیکال اکسپرس»، تشخیص متاستاز مغز از طریق روش MRI امکان پذیر است. تشخیص زودهنگام متاستاز مغز می‌تواند امکان درمان زودتر را برای بیمار فراهم سازد./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات