برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

روغن نعناع مشکل بلع را بهبود می بخشد

روغن نعناع مشکل بلع را بهبود می بخشد محققان در این مطالعه مشاهده کردند 63 درصد از بیمارانی که مشکل بلع به دلیل اختلال مری داشتند و شواهدی از علل قلبی برای درد قفسه سینه در آنها مشاهده نشده بود با مصرف روغن نعناع بهتر شدن علایم را گزارش کردند.

تصور کنید در حال خوردن غذایی خوشمزه در رستوران مورد علاقه تان هستید که ناگهان احساس می کنید چیزی در گلویتان مانع قورت دادن غذا می شود و با دردی در قفسه سینه ادامه پیدا می کند. اگر با این علایم به پزشک مراجعه کنید و شواهدی از مشکلات قلبی برای درد قفسه سینه وجود نداشته باشد، احتمال تشخیص اختلال مری در شما بالا می رود.

به گزارش «بهپو»، محققان در این مطالعه مشاهده کردند 63 درصد از بیمارانی که مشکل بلع به دلیل اختلال مری داشتند و شواهدی از علل قلبی برای درد قفسه سینه در آنها مشاهده نشده بود با مصرف روغن نعناع بهتر شدن علایم را گزارش کردند. 83 درصد از بیماران مبتلا به اختلالات اسپاستیک مری هم گفتند این درمان حال آنها را بهتر کرده است. نعناع از جمله درمان های اولیه مورد توجه است چون اثرات جانبی کمی دارد و بیمار به اندازه نیازش می تواند از آن استفاده کند.

روغن نعناع یک عنصر اثبات شده در درمان سندروم روده تحریک پذیر است. محققان در این مطالعه به بررسی تأثیر آن بر بیماران دچار مشکل در بلعیدن غذا پرداختند.

«دونالد کستل»، پژوهشگر ارشد مطالعه، در این باره می‌گوید: «یافته های ما نشان می‌دهد نعناع با آرام سازی ماهیچه قسمت تحتانی مری این علایم را تسکین می دهد

یافته‌ها نشان داد بیمارانی که قبل از غذاخوردن، قرص روغن نعناع دریافت کردند، بلع بهتری در زمان غذاخوردن داشتند. نتایج حتی در بین بیمارانی که اختلالات اسپاستیک مری داشتند بهتر هم بود؛ 83 درصد بیماران گزارش کردند با مصرف قرص روغن نعناع حال آنها خیلی بهتر از قبل بوده و علایمشان تسکین پیدا کرده است.

به گزارش «بهپو» و به نقل از «ساینس دیلی»، بیمارانی که اختلالات اسپاستیک مری در آنها تشخیص داده شده است و هیچ گونه بیماری قلبی یا انسدادی ندارند می توانند نعناع را به عنوان یک درمان تجربه کنند و ببینند آیا علایمشان بهتر می شود یا خیر./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات