برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

لوپوس تعادل باکتری های روده را به هم می زند

لوپوس تعادل باکتری های روده را به هم می زند محققان دانشکده پزشکی دانشگاه نیویورک دریافتند بیماری لوپوس با ترکیب غیرعادی باکتری ها در روده مرتبط است.

محققان دانشکده پزشکی دانشگاه نیویورک دریافتند بیماری «لوپوس» با ترکیب غیرعادی باکتری ها در روده مرتبط است.

به گزارش «بهپو»، بیماری لوپوس که به آن لوپوس اریتماتوس سیستمیک هم می گویند یک بیماری خود ایمنی است که در آن اعضا، بافت ها و سلول ها با واسطه اتو آنتی بادی ها و مجموعه های ایمنی متصل شونده به بافت، آسیب می بینند. مشخصه بیماری لوپوس، حمله به مفاصل، پوست و کلیه ها از طریق سیستم ایمنی بدن است. این بیمای در زنان نسبت به مردان شیوع بیشتری دارد.

محققان این مطالعه عنوان می کنند آزمایش آنها اولین مدرک مشروح در مورد رابطه بین عدم تعادل باکتریایی در روده و بیماری لوپوس است که می تواند زندگی بیمار را تهدید کند. پیش از این مشاهده شده بود که در بسیاری از بیماری های خود ایمنی مثل التهاب روده، التهاب مفاصل و برخی سرطان ها تعادل باکتری های روده به هم می ریزد.

محققان در این مطالعه دریافتند ۶۱ زن مبتلا به لوپوس در مقایسه با ۱۷ زن فاقد این بیماری، حدودا ۵ برابر بیشتر دارای باکتری روده موسوم به « Ruminococcus gnavus » بودند.

نتایج نشان داد در زمان عود بیماری که می تواند شامل خارش پوست، درد مفاصل و حتی نارسایی حاد کلیه نیازمند به دیالیز باشد، رشد باکتری Ruminococcus gnavus در روده افزایش می یابد. حتی در شرکت کنندگان مبتلا به مشکلات کلیوی، میزان Ruminococcus gnavus  به مراتب افزایش بیشتری می یابد.

به گزارش «بهپو» و به نقل از «ساینس دیلی»، «گرگ سیلورمن»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «مطالعه ما قویاً نشان می دهد که در برخی بیماران، عدم توازن باکتری های روده تحریک کننده لوپوس و عود این بیماری است. از اینرو محیط داخلی روده نقش بسیار مهمی در عود این بیماری دارد.»/

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات