برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

کمتر بنشینید تا بیشتر عمر کنید

کمتر بنشینید تا بیشتر عمر کنید محققان می گویند روزانه حتی چند دقیقه کمتر روی مبل نشستن چند سال به طول عمرتان اضافه می کند.

نظرتان چیست که برای داشتن زندگی طولانی تر ایستادگی کنید؟

به گزارش «بهپو»، محققان می گویند روزانه حتی چند دقیقه کمتر روی مبل نشستن چند سال به طول عمرتان اضافه می کند.

اگر شغل یا سبک زندگی شما بیشتر به نشستن می گذرد، با اضافه کردن حرکت های بیشتر تا جای ممکن می توانید خطر ابتلا به مرگ زود هنگام را کاهش دهید. «کیت دیاز»، نویسنده تحقیق، می گوید: «ثبت نام در کلاس های ورزشی پر فعالیت و یا انتخاب فعالیت های خفیف تر، مانند راه رفتن، در این امر نقش مهمی دارند.»

این مطالعه روی تقریبا 8000 بزرگسال آمریکایی، 45 ساله و بالاتر انجام شده است. فعالیت های جسمانی هر یک از شرکت کننده ها به مدت حداقل چهار روز بین سال های 2009 تا 2013 زیر نظر قرار گرفت. محققان پس از سال 2017 میزان مرگ و میر شرکت کنندگان را بررسی کردند.

نتایج نشان داد افرادی که 30 دقیقه از زمان نشستن خود را با فعالیت بدنی کم شدت جابجا کردند خطر ابتلا به مرگ زودرس را 17 درصد کاهش دادند.

محققان می گویند ورزش شدیدتر حتی فایده های بزرگتری هم در پی دارد. به عنوان مثال، جایگزین کردن نیم ساعت از زمان نشستن روزانه با ورزش متوسط ​​و شدید، خطر مرگ زودهنگام را 35 درصد کاهش می دهد.

یافته ها نشان می دهد، حتی یک یا دو دقیقه افزایش فعالیت جسمانی هم در این زمینه تاثیرگذار خواهد بود. دیاز در یک نشریه دانشگاهی می گوید: «فعالیت فیزیکی در هر سطح شدت، فوایدی برای سلامتی به همراه می آورد.»

تیم او در مطالعه اخیر متوجه شدند از هر چهار بزرگسال آمریکایی یک نفر روزانه هشت ساعت می نشیند.

دو متخصص سلامت قلب معتقدند که بعضی از سطوح بی تحرکی کشنده است.

« ساتیت بوشوری»، متخصص قلب بیمارستان لنکس هیل در نیویورک، می گوید: «ورزش، در هر سطح خطر بیماری قلبی عروقی، نه تنها طول عمر را زیاد می کند، بلکه خطر ابتلا به حملات قلبی و سکته را هم کاهش می دهد.»

«گای مینتز»، متخصص قلب، می گوید راه های بسیاری برای تغییر سبک زندگی کم تحرک وجود دارد.

مینتز عنوان کرد: «انجمن قلب آمریکا در حال حاضر 150 دقیقه فعالیت هوازی متوسط یا 75 دقیقه فعالیت هوازی شدید را در هفته توصیه می کند.»

مینتز افزود برخی از شرکت ها مانند گوگل به اهمیت ورزش در کاهش پیامدهای زیان ده کم تحرکی، از جمله چاقی، دیابت و بیماری های قلبی توجه می کنند. در این شرکت ها کارکنان تشویق می شوند که از صندلی خود بلند شوند و با انجام تمرینات کششی، پینگ پنگ، راه رفتن، پرش، تردمیل یا دوچرخه ثابت از حالت سکون خارج شوند.

او معتقد است شرکت های دیگر هم می توانند این الگو را دنبال کنند.

مینتز می گوید: «کارفرمایان باید روزانه زمانی اجباری برای کارکنان تعیین کنند که به تمرین و سرگرمی بپردازند. با این کار، کارکنان کمتر بیمار می شوند، کمتر برای بیماری مرخصی می گیرند و بازده کاری آنها بالا می رود. همه این ها نه تنها برای کارکنان، بلکه برای کارفرمایان هم سودمند است.»

به گزارش «بهپو» به نقل از «وبمد»، دیاز می گوید در تحقیقات آینده به احتمال خطر ابتلا به بعضی بیماری های قلبی عروقی، مانند حمله قلبی، نارسایی قلبی و مرگ و میر ناشی از بیماری قلب و عروق، در زندگی های کم تحرک در مقایسه با زندگی های پرتحرک پرداخته می شود./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات