برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

3 دمنوش گیاهی مناسب حال سرماخورده ها

3 دمنوش گیاهی مناسب حال سرماخورده ها هیچ چیز به اندازه نوشیدن دمنوش هایی که دارای طبع گرم هستند و علائم سرماخوردگی را تسکین می دهند حال یک بیمار سرما خورده را جا نمی آورد. در طب سنتی بر خواص ضد سرماخوردگی برخی گیاهان تاکید بیشتری شده است.
افراد مبتلا به سرماخوردگی تمایل بیشتری به مصرف مایعات به ویژه مایعات گرم دارند.
به گزارش «بهپو»، وقتی حسابی سرما خورده اید و آبریزش و احتقان بینی و سرما آزارتان می دهد، نوشیدن یک فنجان دمنوش نعناع علاوه بر افزایش حرارت بدن به باز شدن راه های هوایی تان هم کمک می کند و سرحالتان می آورد. برای بهره مندی بیشتر از خواص این دمنوش ها بهتر است آنها را گرم بنوشید.
 

1- دمنوش مرزنجوش

این دمنوش، طبیعت گرمی دارد و مصرف آن باعث کاهش تب و افزایش اشتها در افراد مبتلا به سرماخوردگی می‌شود. برای تهیه دمنوش مرزنجوش باید حدود 1 قاشق غذاخوری مرزنجوش را داخل قوری بریزید و روی آن را با 2 لیوان آب جوش بپوشانید سپس مانند چای، حدود 20 دقیقه اجازه دم کشیدن به آن بدهید و دمنوش را با نبات یا عسل سرو کنید.
 

2- دمنوش نعناع یا پونه

دمنوش نعناع یا پونه، گرم‌مزاج است و مصرف آن در دوران سرماخوردگی به کاهش تهوع، درمان سریع‌تر سرفه و پیشگیری از تنگی نفس منجر می‌شود. برای تهیه این دمنوش باید حدود 1 قاشق غذاخوری نعناع یا پونه را داخل قوری بریزید و روی آن را با 2 لیوان آب جوش بپوشانید. سپس مانند چای، حدود 20 دقیقه اجازه دم کشیدن به آن بدهید و دمنوش را با نبات یا عسل سرو کنید.
 

3- دمنوش میوه گل نسترن

به گزارش «بهپو» و به نقل از «هفته نامه سلامت»، این دمنوش هم مزاج گرمی دارد و باعث تقویت معده می‌شود بنابراین مصرف آن برای سرماخوردگی مفید است. برای تهیه آن باید حدود 15 عدد گل نسترن را داخل قوری بریزید و روی آن را با 2 لیوان آب جوش بپوشانید. سپس مانند چای، حدود 20 دقیقه اجازه دم کشیدن به آن بدهید و دمنوش را با نبات یا عسل سرو کنید./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات