برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

رفع ابهام از باورهای غلط درباره سقط جنین

رفع ابهام از باورهای غلط درباره سقط جنین سقط جنین به معنای از بین رفتن حاملگی در فاصله 20 هفته اول بارداری است. با اینکه سقط جنین امری شایع است؛ اما بسیاری از زنان تصورات غلطی درباره آن دارند. اخیرا یک نظرسنجی در امریکا نشان می دهد 41 درصد زنانی که سقط جنین را تجربه کرده اند احساس می کنند خودشان مسوول آن هستند؛ اما چنین موضوعی حقیقت ندارد.
«سقط جنین» برای مادری که سعی می کند خانواده خود را گسترش دهد، ویرانگر است. بدتر از آن این است که احساس کنید این اتفاق تقصیر شماست.
به گزارش «بهپو»، اخیرا یک نظرسنجی در امریکا نشان می دهد 41 درصد زنانی که سقط جنین را تجربه کرده اند احساس می کنند خودشان مسوول آن هستند؛ اما چنین موضوعی حقیقت ندارد.
«جین فردریک»، متخصص باروری، می گوید: «بسیاری از زنان پس از سقط جنین احساس گناه می کنند و فکر می کنند به اندازه کافی آرامش نداشته اند، رژیم غذایی صحیحی را دنبال نکرده اند یا استرس داشته اند.»
او اضافه می کند: «البته سقط جنین علل زیادی دارد، اما معمولا خود فرد نمی تواند تغییری در این عوامل بدهد. علت برخی از سقط جنین ها ناشناخته است، بعضی ها به علت ناهنجاری های کروموزومی، مشکلات جسمی، موارد پیش بینی نشده یا در اثر عفونت بروز می کنند.»
در این مقاله به چند باور غلط درباره سقط جنین اشاره می کنیم.
 

1- اگر یک بار سقط کنید باز هم سقط خواهید کرد

فردریک می گوید: «پس از اولین سقط، احتمال سقط دوم بالا نمی رود.» البته پس از دو سقط، احتمال سقط سوم اندکی افزایش می یابد. «اگر زنی چند سقط را تجربه کرده باشد، بهتر است با یک متخصص باروری مشورت کند تا برنامه درمان مناسبی به او ارایه دهد.»
 

2- لکه بینی یا خونریزی در دوران بارداری به این معنی است که در معرض سقط جنین قرار دارید

«برایان لوین»، متخصص باروری، می گوید: «خونریزی واژینال در سه ماهه اول بسیار شایع است و  در 20 تا 40 درصد زنان باردار اتفاق می افتد.» حتی ممکن است در یک حاملگی سالم، خونریزی شدید و طولانی مدت رخ دهد. به هرحال درصورت لکه بینی یا خونریزی بهتر است معاینه پزشکی شوید.
 

3- سقط جنین به ندرت دیده می شود

سقط جنین بیشتر از آنچه فکرش را بکنید شایع است. نظرسنجی ملی امریکا نشان داده است که آمریکایی ها حدس می زنند تنها 5٪ حاملگی ها به سقط می انجامند، اما بر اساس داده های انجمن بارداری آمریکا، 10 تا 25 درصد بارداری ها به سقط جنین ختم می شوند.
بسیاری از سقط ها پیش از آنکه مادر بفهمد باردار است اتفاق می افتد. به طور بالقوه نزدیک به یک سوم زنان در زندگی خود سقط جنین را تجربه می کنند.
 

4- باید پس از سقط جنین 3 ماه صبر کنید، پس از آن دوباره تلاش کنید

اخیرا مطالعه ای نشان می دهد که حتی به مدت 1 ماه پس از سقط جنین می توانید یک بارداری سالم و کامل را داشته باشید.
لوین می گوید: «من همیشه به زنان توصیه می کنم که منتظر بمانند تا آزمایش خون - سرم بتا یا hCG- آنها به صفر برسد، سپس مجددا تلاش کنند.» «این فاصله زمانی حتی ممکن است به اندازه چند هفته یا یک ماه باشد.» اما در صورتی که خانم تحت عمل ساکشن – دیلیشن و کورتاژ- قرار گرفته باشد بعضی پزشکان توصیه می کنند بیشتر صبر کند.
 

5- نمی توان از سقط جلوگیری کرد

درست است که بیشتر عوامل سقط جنین، خارج از کنترل فرد هستند، اما یکی از آنها این طور نیست.
به گزارش «بهپو» و به نقل از «وبمد»، لوین می گوید: «سیگار، گزینه شماره یک قابل پیشگیری در سقط جنین است.» «سیگار کشیدن بیش از 10 نخ در روز با افزایش خطر سقط جنین همراه است - حتی اگر این پدر باشد که سیگار می کشد.»
برای کسب بهترین نتیجه ، ابتدا سعی کنید سیگار را ترک کنید./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات