برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

آرتروز، سن و سال نمی شناسد

آرتروز، سن و سال نمی شناسد در سراسر جهان میلیون ها مبتلا به آرتروز وجود دارند که زندگی خود را با حس دایمی درد یا التهاب مفاصل سپری می کنند. در روز جهانی آرتروز یادی از این بیماری می کنیم و آگاهی خود را از این عارضه بالا می بریم و متوجه خواهیم شد آرتروز چگونه بر زندگی کسانی که از آن رنج می برند، تاثیر می گذارد.
در سراسر جهان میلیون ها مبتلا به آرتروز وجود دارند که زندگی خود را با حس دایمی درد یا التهاب مفاصل سپری می کنند. در روز جهانی آرتروز یادی از این بیماری می کنیم  و آگاهی خود را از این عارضه بالا می بریم و متوجه خواهیم شد آرتروز چگونه بر زندگی کسانی که از آن رنج می برند، تاثیر می گذارد.
به گزارش «بهپو»، بنیاد آرتروز 12 اکتبر برابر با 20 مهرماه را روز جهانی آرتروز نامیده است تا سیاست گذاران سراسر جهان را برای کمک به کاهش بار این بیماری تشویق کند.
آرتریت از واژه یونانی آرترو –به معنی مفصل- و ایت -به معنی التهاب- گرفته شده است و همانطور که از نام آن بر می آید، عارضه ای است که در آن مفاصل دچار التهاب می شوند. اما بر خلاف تصور عموم آرتروز معمولا یک بیماری مستقل نیست و همیشه علامتی از یک بیماری دیگر است. نقرس، پوکی استخوان، آرتریت روماتویید و لوپوس فقط برخی از علل شایع این بیماری دردناک و فلج کننده هستند.
عوارضی مانند آرتریت روماتویید و پوکی استخوان، هیچ درمان قطعی ندارند، البته درمان هایی وجود دارند که باعث بهبود شرایط بیمار می شوند.
درد بخصوص به هنگام حرکت، درد بعد از فعالیت زیاد یا فعالیت پس از دوره های طولانی مدت که فرد غیر فعال است و بزرگ شدن استخوان ها در وسط و انتهای مفاصل انگشتان از علایم آرتروز است.
به گفته کارشناسان ورزش بهترین و کم هزینه ترین روش پیشگیری و درمان آرتروز است و به همین دلیل توصیه می شود با انجام حرکات ورزشی از ابتلا به این بیماری پیشرونده جلوگیری کرده یا سیر پیش رونده آن را کاهش دهید.

بیشتر بخوانید: 12 تمرین ورزشی ایزومتریک
 
باید توجه داشت که درمان های معمول دارویی بر کاهش درد و عوارض بیماری متمرکز هستند نه حذف خود بیماری.
فیزیوتراپی هم بسیار کمک کننده است، اما ماهیت این بیماری اغلب مانع اجرای چنین درمانی می شود. تحرک دردناک است، اما اثبات شده است که یکی از بهترین درمان ها است. تحقیقات نشان داده اند با حفظ تحرک مفاصل، به کاهش التهاب دایمی کمک می کنید و در بلند مدت بهبود قابل ملاحظه ای در درد مفاصل مشاهده خواهید کرد.
اکثر مردم آرتروز را بیماری سالمندی می دانند. شواهد آماری هم حاکی از آن است که افرادی که بیش از 65 سال سن دارند، در واقع مبتلایان اصلی آرتروز هستن؛  اما بخشی از جامعه ی آرتروز که به آنها توجه نمی شود افراد زیر 65 سال هستند و حدود 30 درصد مبتلایان را به خود اختصاص داده اند. بعضی از آنها در سنین جوانی قرار دارند و تعداد کمی از آن ها هم جوان تر هستند.

بیشتر بخوانید: آشنایی با 13 مسکن طبیعی

در روز جهانی آرتروز توصیه ما به شما این است که وقت خود را صرف آموزش های آرتروز کنید و راه هایی پیدا کنید که بتوانید این عارضه را در زندگی خود پیشگیری یا کُند کنید. با توجه کردن به توصیه های سلامت امروز، از ابتلای فردای خود به آرتروز جلوگیری کنید./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات