برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

درمان آنتی بیوتیکی جایگزین جراحی آپاندیس می شود

درمان آنتی بیوتیکی جایگزین جراحی آپاندیس می شود محققان فنلاندی دریافتند بیمارانی که از آپاندیسیت حاد رنج می برند می توانند با آنتی بیوتیک ها درمان شوند بدون اینکه نیاز به عمل خارج کردن آپاندیس داشته باشند.
محققان فنلاندی دریافتند بیمارانی که از آپاندیسیت حاد رنج می برند می توانند با آنتی بیوتیک ها درمان شوند بدون اینکه نیاز به عمل خارج کردن آپاندیس داشته باشند.
به گزارش «بهپو»، محققان می گویند بیشتر آپاندیسیت ها بدون عارضه هستند به این معنا که دچار پارگی نمی شوند؛ بنابراین می توانند با آنتی بیوتیک درمان شوند. تنها زمانی نیاز به جراحی ضرورت پیدا می کند که به نظر می رسد آپاندیس به مرحله پارگی نزدیک شده است. این تفاوت به راحتی با انجام یک سی تی اسکن قابل مشاهده است.
به گفته محققان هیچ گونه عوارض شدید در ارتباط با درمان آنتی بیوتیکی آپاندیسیت وجود ندارد و بنابراین یک جایگزین ایمن و مناسب است.
در این مطالعه داده های بیش از ۲۵۰ فرد بزرگسال در فنلاند که دچار آپاندیسیت یا التهاب آپاندیس شده و با آنتی بیوتیک درمان شده بودند، بررسی شد. این گروه با ۲۷۰ فرد دیگری که تحت جراحی آپاندیسیت قرار گرفته بودند، مقایسه شدند. تمامی شرکت کنندگان به مدت ۵ سال تحت نظر بودند.
در پایان مطالعه، حدود دوسوم افراد دریافت کننده آنتی بیوتیک -۶۴ درصد- با موفقیت درمان شده بودند، بدین معنا که حمله دیگر آپاندیست در آنها مشاهده نشد. ۳۶ درصد دیگر در نهایت برای برداشتن آپاندیس شان نیاز به جراحی پیدا کردند.
همچنین محققان مشاهده کردند افراد دریافت کننده آنتی بیوتیک به مراتب کمتر از افراد تحت جراحی، عوارض این التهاب را تجربه کردند.
به گزارش «بهپو» و به نقل از «وبمد»، محققان می گویند در حدود 20 تا 30 درصد بیماران مبتلا به آپاندیسیت، با پارگی آپاندیس روبرو می شوند که نیاز به خارج کردن آن است؛ اما 70 تا 80 درصد بیماران تنها نیاز به درمان آنتی بیوتیکی خواهند داشت و از جراحی بی نیازند./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات