برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

ساعت به رختخواب رفتنتان را منظم کنید

ساعت به رختخواب رفتنتان را منظم کنید هشت ساعت خواب شبانه برای سلامت بدن توصیه شده است؛ اما تحقیقی جدید می گوید رفتن به رختخواب و برخواستن از خواب هر روز راس ساعتی مشخص هم برای سلامتی بدن حیاتی است.
هشت ساعت خواب شبانه برای سلامت بدن توصیه شده است؛ اما تحقیقی جدید می گوید رفتن به رختخواب و برخواستن از خواب هر روز راس ساعتی مشخص هم برای سلامتی بدن حیاتی است.
به گزارش «بهپو»، این مطالعه که بر روی بیش از 1900 نفر بزرگسال که ساعت خوابیدن و بیدار شدن منظمی نداشتند انجام شد نشان داد که فشار خون بالا، قند خون بالا و خطر بالای حمله قلبی یا سکته مغزی طی 10 سال در آنها بیشتر است.
به گفته محققان شاید چاقی باعث به هم خوردن خواب شود یا آنچنان که برخی تحقیقات می گویند شاید خواب ضعیف در متابولیسم بدن اختلال ایجاد کند که منجر به افزایش وزن می شود و این چرخه معیوب ادامه پیدا می کند. لازم است تحقیقات بیشتری انجام شود تا مشخص شود کدامیک اول اتفاق می افتد و بر دیگری تاثیر می گذارد.
افرادی که خواب نامنظم دارند نسبت به کسانی که الگوی خواب منظم دارند معمولا از افسردگی و استرس بیشتری رنج می برند.
محققان دریافتند در بین نژادها سیاهپوستان نسبت به سفیدپوستان، آسیایی آمریکایی ها یا اسپانیایی ها بیشتر دچار خواب نامنظم هستند.
یافته های این تحقیق رابطه ای مستقیم بین خواب نامنظم و سلامت عمومی بدن، نشان داد؛ اما نتوانست ثابت کند کدامیک عامل دیگری است. آنها نتوانستند نتیجه بگیرند که بی نظمی در خواب باعث تهدید سلامت می شود یا این بیماری ها هستند که خواب را تحت تاثیر قرار می دهند.
این مطالعه بر روی افراد 54 تا 93 ساله و با استفاده از دستگاهی که برنامه خواب را به دقیقه ردیابی می کرد انجام شد. بنابراین محققان قادر بودند تا زمان به رختخواب رفتن، زمان دقیق به خواب رفتن و مدت زمان خواب را تعیین کنند.
نتایج نشان داد که افراد مبتلا به فشار خون بالا تمایل دارند بیشتر بخوابند و افراد چاق دوست دارند تا دیر وقت بیدار بمانند.
به گزارش «بهپو» و به نقل از «وبمد»، از تمام چیزهایی که این تیم تحقیقاتی اندازه گیری کرد، داشتن ساعت خواب منظم بهترین پیش بینی کننده سلامت قلب و متابولیسم بدن بود. کسانی که خواب نامنظم دارند در طول روز بیشتر خواب آلوده هستند و به دلیل خستگی، فعالیت کمتری از خود نشان می دهند./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات