برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

گرما و خونریزی مغزی زنان در سنین باروری

گرما و خونریزی مغزی زنان در سنین باروری برخی خانم ها در سنین باروری از قرص های ضد بارداری –ال دی- استفاده می کنند که انعقاد پذیری خون را زیاد می کند و ترکیب این قرص ها با نرسیدن آب به مدت طولانی به بدن می تواند مرگبار باشد.
خون در مغز ما به وسیله سیاهرگ های بزرگی جمع آوری می شود که به این سیاهرگ ها «سینوس وریدی» می گویند.
به گزارش «بهپو»، یکی از عوارض دهیدریشن –کم آبی طولانی بدن- ایجاد لخته در این سیاهرگ های بزرگ است که به دنبال ایجاد لخته در این سیاهرگ ها، مسیر خروجی خون در مغز بسته می شود و با افزایش فشار خون در مغز، مویرگ ها آسیب می بینند و فرد دچار خونریزی مغزی می شود و احتمال مرگ یا فلج کامل یا یک سمت بدن در او وجود دارد.
 

چرا خانم ها در سنین باروری باید به این مطلب توجه ویژه داشته باشند؟

چون برخی خانم ها در سنین باروری از قرص های ضد بارداری –ال دی- استفاده می کنند که انعقاد پذیری خون را زیاد می کند و ترکیب این قرص ها با نرسیدن آب به مدت طولانی به بدن می تواند ترومبوز سینوس وریدی مغز –بسته شدن سیاهرگ ها- و خونریزی مغزی مرگبار بدهد.
پس اولا همزمان با این داروها حداقل 8 لیوان آب در روز بنوشید و اگر به هر دلیلی برای مدت طولانی نمی توانید آب بنوشید و همزمان قرص ضد بارداری هم مصرف می کنید با پزشک زنان خود برای پیدا کردن راه جایگزین پیشگیری از بارداری مشورت کنید.
به گزارش «بهپو» به نقل از «هفته نامه سلامت»، پزشکان زیادی شاهد مرگ بسیاری از زنان جوان به علت این عارضه و علی رغم جراحی مغز آن ها بوده اند. پس این توصیه را در فصول گرم جدی بگیرید./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات