برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

فوت و فن های رهایی از چروک دور چشم

فوت و فن های رهایی از چروک دور چشم مراقبت از پوست یکی از دغدغه های همیشگی خانم هاست. در این زمینه پوست نازک اطراف چشم ها زودتر از بقیه قسمت های صورت دچار خطوط ریزی می شود که نشان دهنده پیری پوست است و به همین دلیل پوست اطراف چشم نیازمند توجه بیشتر است. رعایت برخی اصول ساده و کاربردی می تواند تاثیر قابل توجهی در پیشگیری از بروز چروک های پوستی اطراف چشم داشته باشد و جوانی را برای مدت بیشتری حفظ کند.
مراقبت از پوست یکی از دغدغه های همیشگی خانم هاست. در این زمینه پوست نازک اطراف چشم ها زودتر از بقیه قسمت های صورت دچار خطوط ریزی می شود که نشان دهنده پیری پوست است و به همین دلیل پوست این ناحیه نیازمند توجه بیشتر است.
به گزارش «بهپو»، بعضی افراد ذاتا پوست شفاف و جوانی دارند، اما رعایت برخی اصول ساده و کاربردی می تواند تاثیر قابل توجهی در پیشگیری از بروز چروک های پوستی اطراف چشم داشته باشد و جوانی را برای مدت بیشتری حفظ کند.
 

1-پوست را به آرامی ماساژ دهید

تجمع آب در غدد لنفاوی اطراف چشم ها ناشی از خستگی، استعمال دخانیات، مصرف الکل و... سبب تیرگی و تورم اطراف چشم می شود. برای رفع این مشکل ماساژ ملایم روزانه بسیار کمک کننده خواهد بود. کافی است به آرامی انگشت سبابه را به حالت چرخشی از کنار بالای بینی به سمت ابروها و سپس پلک پایین را از گوشه چشم به سمت بیرون بکشید. به خاطر داشته باشید هرگز دست را محکم روی چشم نکشید، زیرا پوست پلک و قسمت های اطراف چشم 4 برابر نازک تر از پوست دیگر قسمت های صورت است و در صورت مالش شدید چشم ها، در واقع پوست مستقیم روی استخوان ها کشیده می شود و آسیب می بیند. همچنین هر روز صبح روی چشم ها کمپرس چای سرد را فراموش نکنید. مقدار چای باقی مانده در طول روز را در یخچال بگذارید و صبح ها پنبه ای را به آن آغشته کنید و روی چشم بگذارید و چند لحظه محکم چشم را ببندید. در موارد احساس خستگی چشم ها نیز تکه ای پنبه را به آب گرم آغشته کنید و روی پلک ها بگذارید و به آرامی کمی ماساژ دهید.
 

2-مواد آرایشی را کاملا از اطراف چشم پاک کنید

پاک نکردن مواد آرایشی بر سلامت پوست به خصوص نواحی حساس اطراف چشم تاثیر می گذارد. البته اگر مواد آرایشی با شدت از روی پوست کشیده شود، می تواند سبب تحریک و ضعیف شدن پوست و درنتیجه چروک های پوستی شود. کشیدن ملایم تکه ای پنبه آغشته به روغن زیتون یا روغن بادام یکی از بهترین راهکارها برای تمیز شدن پوست است. برای پاک کردن ریمل نیز کمی صبورتر باشید و با آرامش بیشتری این کار را انجام دهید تا به مژه ها آسیب نرسد. همچنین هرگز بدون پاک کردن مواد آرایشی نخوابید.
 

 3-کرم را به روش درست استفاده کنید

علاوه بر دقت در انتخاب کرم دور چشم، شیوه استفاده آن روی پوست نیز بسیار اهمیت دارد. حتی بهترین کرم ها هم اگر به سرعت و با شدت روی پوست کشیده شوند نه تنها نمی توانند تاثیر مطلوبی داشته باشند و سبب تحریک پوست می شوند، بلکه احتمال دارد با چشم هم تماس پیدا کنند. بهترین روش، زدن کرم به حالت ضربه ای بسیار ملایم روی پوست اطراف چشم و سپس کشیدن ملایم کرم با انگشت تمیز به سمت بیرون چشم و پلک هاست تا احتمال تماس با چشم به حداقل برسد. همچنین بهتر است کرم را در یخچال نگهداری کرد زیرا سرما تاثیر خوبی بر عروق دارد.
 

4-عینک آفتابی بزنید

یکی از مهم ترین اصول مراقبت از پوست حساس اطراف چشم ها، استفاده از عینک آفتابی مناسب برای محافظت در برابر پرتوهای فرابنفش خورشید است. گرچه تاثیر این پرتوها فورا مشخص نمی شود، به بخش های عمیق تر پوست نفوذ می کند و به تدریج زمینه ساز بروز چروک های پوستی می شود. علاوه بر این، مواجهه مستمر با نور خورشید هم عملکرد بیشتری را به چشم ها تحمیل می کند که در طولانی مدت سبب بیماری های چشمی می شود.
 

5-زیر ابرو را با موم اپیلاسیون نکنید

با اینکه امروزه استفاده از موم برای تمیز کردن موهای زاید بسیار کاربرد دارد، این راهکار برای پوست اطراف چشم ها و به خصوص زیر ابروها توصیه نمی شود، زیرا به دلیل شدت جدا شدن موم، به پوست حساس آسیب می رساند. بند انداختن و استفاده از موچین به عنوان روش های سنتی ترهمچنان در این مورد بهتر خواهند بود.
 

6-خوب بخوابید

خواب کافی و با کیفیت علاوه بر اینکه بر سلامت عمومی بدن تاثیر عالی دارد می تواند به شکل مستقیم یکی از اصول مراقبت از پوست باشد. خواب باعث کاهش تیرگی های اطراف چشم، علایم خستگی و پیری زود هنگام اطراف چشمها می شود.
 

7-رطوبت رسانی روزانه را به خاطر داشته باشید

از 30 سالگی، رطوبت رسانی به پوست حساس اطراف چشم از طریق ژل، کرم یا محلول حداقل یک بار در روز برای پیشگیری از بروز چین وچروک ضروری است. البته با توجه به نوع پوست و خصوصیاتی مانند تیرگی، پف آلودگی و خشکی پوست باید نوع مناسب را انتخاب کرد. به عنوان مثال، در صورت تیرگی های اطراف چشم می توان از محصولات دارای اکسید ویتامین  Kاستفاده کرد که مویرگ ها و بافت ها را تقویت می کند و با بهبود جریان خون مانع تجمع رنگدانه های تیره در سطح پوست می شود.
 

8-یادتان باشد که...

به گزارش «بهپو» و به نقل از «هفته نامه سلامت»، نوشیدن فراوان آب به خصوص در هوای گرم، مصرف کافی میوه ها و سبزیجات، ورزش و دوری از استرس و دخانیات همواره به عنوان توصیه های سلامت پوست مطرح است که با گنجاندن آنها در شیوه زندگی می توان از جوانی به عنوان یکی از بهترین مواهب الهی بهره مند شد./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات