برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

قلب مبتلایان به اگزما، آسیب پذیرتر است

قلب مبتلایان به اگزما، آسیب پذیرتر است محققان انگلیسی دریافته اند کسانی که از اگزمای شدید رنج می برند بیشتر در معرض حمله قلبی، سکته مغزی و نامنظمی ریتم قلب هستند.
محققان انگلیسی دریافته اند کسانی که از اگزمای شدید رنج می برند بیشتر در معرض حمله قلبی، سکته مغزی و نامنظمی ریتم قلب هستند.
به گزارش «بهپو»، با اینکه در مبتلایان به اگزما میزان افزایش خطر قلبی و مغزی اندک است، اما این مساله اهمیت ویژه ای دارد، زیرا بیش از 10 درصد جمعیت بزرگسالان دچار اگزما هستند.
اصطلاح «اگزما» یک بیماری پوستی آلرژیک مزمن است که انواع مختلفی دارد و علامت مشخصه آنها خشکی، خارش و راش پوستی است.
از آن جا که این تحقیق یک مطالعه مشاهده ای است، محققان نمی توانستند اثبات کنند اگزما خطر بیماری قلبی را بالا می برد، اما با توجه به اینکه تعداد شرکت کنندگان در مطالعه قابل توجه بود این احتمال به نظر قوی می آید. برای اندازه گیری این خطر، محققان داده های دریافتی از بیش از 385 هزار بزرگسال مبتلا به اگزما –با میانگین 43 سال- را بررسی کردند.
بیماران به سه دسته مبتلایان به اگزمای خفیف، متوسط و شدید تقسیم شدند و به مدت بیش از 5 سال تحت بررسی قرار گرفتند.
مبتلایان به اگزمای شدید، 20 درصد بیشتر در معرض خطر سکته مغزی و 50 درصد بیشتر در معرض آنژین ناپایدار، حمله قلبی، فیبریلاسیون دهلیزی و مرگ ناشی از بیماری قلبی بودند. احتمال نارسایی قلبی در این گروه 70 درصد بیشتر بود.
حتی پس از اندازه گیری عواملی چون وزن، اعتیاد به سیگار و الکل باز هم این احتمال به قوت خود باقی ماند.
محققان این مطالعه می گویند: «اگزمای آتوپیک شدید و غالبا فعال با افزایش خطر بیماری های قلبی عروقی ارتباط دارد و محققان توصیه می کنند در این دسته از بیماران استراتژی های پیشگیری از بیماری های قلب و عروق باید مورد توجه قرار گیرد.»
به گزارش «بهپو » به نقل از «وبمد » ، «جان اینگرام»، متخصص پوست دانشگاه کاردیف، می گوید: «این نتایج به شفاف سازی مستندات متناقض بین ارتباط اگزما و بیماری های قلبی کمک می کنند. این یافته ها ارزش داروهای جدید بیولوژیکی را در کنترل اگزمای شدید نشان می دهند. کشف این که آیا این داروها می توانند خطر بیماری قلبی را کاهش دهند، در مرحله بعد قرار دارد.»/

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات