برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

زمان بندی مناسب برای معاینات چشمی

زمان بندی مناسب برای معاینات چشمی بیماری های چشمی از آن دسته عارضه ها هستند که گویی ناگهان به سراغ انسان می آیند. ضعف بینایی، آب مروارید، آب سیاه و تاری دید از جمله عارضه های بینایی هستند که معمولا به طور ناگهانی با آن ها مواجه می شویم. اگر می خواهید سلامت چشم همواره تامین شود یا عارضه های چشمی را پیش از حاد شدن درمان کنید ،بهترین راه داشتن برنامه زمانی منظم معاینه به چشم پزشک است. اما این برنامه منظم باید چند وقت یک بار تنظیم شود؟
بیماری های چشمی از آن دسته  عارضه ها هستند که گویی ناگهان به سراغ انسان می آیند. ضعف بینایی، آب مروارید، آب سیاه و تاری دید از جمله عارضه های بینایی هستند که معمولا به طور ناگهانی با آن ها مواجه می شویم. اگر می خواهید سلامت چشم همواره تامین شود یا عارضه های چشمی را پیش از حاد شدن درمان کنید ،بهترین راه داشتن برنامه زمانی منظم معاینه به چشم پزشک است. اما این برنامه منظم باید چند وقت یک بار تنظیم شود؟
به گزارش «بهپو»، متخصص‌های مراقبت از چشم معاینهٔ منظم چشم را توصیه می‌کنند. به توصیه های زیر توجه کنید:
  •  کودکانی که سابقهٔ خانوادگی بیماری‌های چشمی ندارند یا هیچ علایم چشمی ندارند باید توسط پزشک اطفال خود تحت معاینه‌های چشمی نیز قرار بگیرند. به‌عبارت‌دیگر، معاینهٔ چشم باید بخشی از معاینه‌های منظم سلامتی کودکان باشد. درنتیجه، خانواده‌ها نباید ابتدا منتظر علایم چشمی کودک خود باشند و سپس او را تحت درمان قرار دهند، بلکه باید از پزشک اطفال کودک خود بخواهند که علاوه بر دیگر معاینه‌ها چشم او را نیز به‌طور منظم معاینه کند. به‌طورکلی، کودکان باید پیش از شروع مدرسه چشم‌های خود را تحت معاینه قرار دهند و پس‌ازآنکه مدرسه رفتن را شروع کردند باید هر یک سال یک‌بار یا هر دو سال یک‌بار تحت معاینه چشم قرار بگیرند.
  • بزرگ‌سال‌هایی که سابقهٔ خانوادگی بیماری‌های چشمی ندارند یا بزرگ‌سال‌هایی که هیچ‌یک از علایم چشمی را در خود نمی‌بینند باید حداقل سالی یک‌بار یا دو بار به چشم‌پزشک مراجعه کنند. به‌طورکلی، بزرگ‌سال‌ها باید از سن 20 تا 29 سالگی حداقل یک‌بار در سال و از سن 30 تا 39 سالگی حداقل دو سال یک‌بار به چشم‌پزشک مراجعه کنند.
  • آکادمی چشم‌پزشکی آمریکا می‌گوید که بزرگ‌سال‌های بدون علایم چشمی یا عوامل خطرزای چشمی باید در سن 40 سالگی یک معاینهٔ چشمی جامع انجام دهند. همین معاینهٔ چشمی جامع به چشم‌پزشک‌ها می‌گوید که آیا یک فرد بزرگ‌سال باید به‌طور مکرر معاینات چشم‌پزشکی را انجام دهد یا خیر. به‌عبارت‌دیگر، بزرگ‌سال‌ها نیز نباید منتظر علایم چشمی باشند و سپس خود را تحت معاینهٔ چشمی قرار بدهند.
  • بزرگ‌سال‌های 65 سال به بالا باید هر یک سال یک‌بار یا هر دو سال یک‌بار خود را تحت معاینهٔ چشمی جامع قرار دهند تا از وجود یا عدم وجود بیماری‌های چشمی همچون دژنراسیون ماکولا و آب‌مروارید در خود مطمئن شوند.

به گزارش «بهپو» به نقل از «اوری دی هلث»،همان‌طور که از مطالب بالا متوجه شدید همهٔ افراد باید به‌طور منظم چشم‌های خود را تحت معاینه قرار دهند، اما افرادی که سابقهٔ بیماری چشمی یا دیگر عوامل خطرزا دارند باید بیشتر به چشم‌پزشک مراجعه کنند. این را همواره به یاد داشته باشید که بعضی از بیماری‌های چشمی هیچ علایم یا نشانهٔ هشداری ندارند. بنابراین، غربالگری‌های مکرر برای بیماری‌ها و مشکلات چشمی می‌توانند به حفظ سلامتی چشم شما کمک کنند و بینایی شمارا خوب نگه ‌دارند/

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات