برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

ارتباط اختلال رشد مغز نوزادان با عفونت های دوران بارداری

ارتباط اختلال رشد مغز نوزادان با عفونت های دوران بارداری پژوهشگران آمریکایی در بررسی جدید خود ادعا کردند عفونت‌های دوران بارداری موجب تاثیر منفی بر رشد مغزی نوزاد و عملکرد حافظه او در آینده می شوند.
پژوهشگران آمریکایی در بررسی جدید خود ادعا کردند عفونت‌های دوران بارداری موجب تاثیر منفی بر رشد مغزی نوزاد و عملکرد حافظه او در آینده می شوند.
به گزارش «بهپو»، پژوهش جدیدی نشان داده است التهاب بدن زنان باردار که در اثر عفونت‌هایی مانند آنفولانزا یا استرس مزمن ایجاد می‌شود، می‌تواند رشد مغز نوزاد را تحت تاثیر قرار دهد.
پژوهشگران «دانشگاه بهداشت و علوم اورگن» در آمریکا، 84 زن را در دوران بارداری و تا دو سال پس از تولد نوزاد، مورد بررسی قرار دادند.
آنها دریافتند احتمال بروز مشکل در آزمون های حافظه در کودکان دو ساله برای مادرانی که در زمان بارداری به سطح التهاب بالایی دچار بودند، بیشتر است.
متخصصان، براساس یافته‌های دقیق خود، به زنان باردار هشدار می هند تزریق واکسن آنفولانزا یک ضرورت است و می بایست از عفونت های التهابی به شدت پرهیز کنند.
«دامین فر»، استادیار علوم اعصاب رفتاری و روانپزشکی در دانشگاه بهداشت و علوم اورگن، گفت: «افزایش استرس و رژیم غذایی ضعیف، با توجه به استانداردهای امروز، امری رایج است، اما تا حد زیادی باعث افزایش میزان التهاب در همه و نه فقط مادران، می شود. بنا بر این باید عوامل موثر در التهاب بالا را شناسایی کنیم.»
در این پژوهش مغز هر نوزاد، یک ماه پس از تولد با استفاده از «تصویرسازی تشدید مغناطیسی کارکردی» یا اف‌ام‌آرآی «fMRI»، اسکن شد و دو سال بعد، هر کودک برای ارزیابی ناتوانی ذهنی، توسط متخصصان اطفال مورد آزمایش حافظه قرار گرفت.
در آخر، متخصصان میان سطح بالای اینترلوکین 6 مغزهایی که در اف‌ام‌.آر.آی عقب‌مانده تشخیص داده شده بودند و عملکرد ضعیف حافظه، ارتباطی قوی یافتند.
 این گروه پژوهشی تاکید کردند که زنان باردار نباید از این نتایج بترسند بلکه باید مراقب سلامتی خود باشند.
به گزارش «بهپو» و به نقل از «دیلی‌میل»، «آلیس گراهام»، یکی از نویسندگان این تحقیق گفت: «نتیجه پژوهش، به این معنا نیست که هر تماسی با عفونت، به تاثیر منفی بر کودک منجر می‌شود. در هر حال، این یافته‌ها، نشان‌دهنده راه‌های تازه‌ای برای پژوهش هستند و می‌توانند به کسانی که خدمات بهداشتی را ارائه می‌دهند، کمک کنند تا به چگونگی و زمان تاثیر التهاب بر رشد یادگیری بلندمدت و سلامت ذهنی فکر کنند.»/

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات