برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

امکان تشخیص اوتیسم به کمک آزمایش خون

امکان تشخیص اوتیسم به کمک آزمایش خون تاکنون برای تشخیص اوتیسم هیچ آزمایش پزشکی طراحی نشده است و پزشک تنها با مشاهده علایم رفتاری کودک، صحبت با والدین او و انجام برخی آزمون ها به تشخیص نهایی می رسد. حالا متخصصان آزمایش خون و ادراری معرفی کرده اند که به شناسایی بیماری اوتیسم در کودکان کمک می کند.
تشخیص «اوتیسم» به ویژه در مراحل اولیه بیماری سخت است؛ چون «اختلال طیف اوتیسم» در علایم و شدت بسیار گسترده است. تاکنون برای تشخیص اوتیسم هیچ آزمایش پزشکی طراحی نشده است و پزشک تنها با مشاهده علایم رفتاری کودک، صحبت با والدین او و انجام برخی آزمون ها به تشخیص نهایی می رسد. حالا متخصصان آزمایش خون و ادراری معرفی کرده اند که به شناسایی بیماری اوتیسم در کودکان کمک می کند.
گروهی از متخصصان انگلیسی با بیان اینکه این آزمایش در نوع خود اولین است یادآورد شدند که می‌تواند به تشخیص سریع اختلال طیف اوتیسم در کودکان منجر شود و در نتیجه درمان مناسب زودتر آغاز شود.

بیشتر بخوانید: تصورات غلط درباره بیماری اوتیسم

اختلال اوتیسم در اصل بر تعاملات و ارتباطات اجتماعی افراد تاثیر می‌گذارد و علایم  آن شامل بیش فعالی، اضطراب، عدم سازگاری با محیط‌های جدید، اختلال گفتاری و مشکلات رفتاری می‌شود.
«ایندیپندنت» می نویسد: «متخصصان انگلیسی معتقدند در مطالعه‌شان رابطه‌ای بین اختلال اوتیسم و آسیب وارد شده به پروتئین‌ها در پلاسمای خون مشاهده شده است.»/

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات