برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

10 ماده غذایی ضد سلولیت

10 ماده غذایی ضد سلولیت سلولیت، در اثر تجمع سلول‌های چربی در زیر پوست ایجاد می‌شود. این عارضه، جزء مشکلات پزشکی محسوب نمی شود، اما ناخوشایند و بدمنظر است. اگر سلولیت، مسئله و مشکل بزرگی برایتان به شمار می‌رود، در این صورت، ما می‌خواهیم به شما اندکی امید بدهیم. در واقع، کاهش سلولیت و یا حتی گاهی پیشگیری از بروز آن امکان‌پذیر است.
سلولیت، در اثر تجمع سلول‌های چربی در زیر پوست ایجاد می‌شود. معمولا سلولیت را می‌توان در قسمت‌هایی از بدن مانند باسن، ران‌ها و قسمت پشت بازوها مشاهده نمود. سلولیت بیشتر در خانم ها دیده می شود و بسیاری از خانم‌ها به دلیل داشتن سلولیت در بخش‌هایی از بدن خود، از پوشیدن بعضی از لباس‌ها گریزان هستند و به‌شدت به این باور رسیده‌اند که لباس‌های تنگ و چسبان نمی‌تواند پوشش انتخابی آنها باشد. اگر سلولیت، مسئله و مشکل بزرگی برایتان به شمار می‌رود، در این صورت، ما می‌خواهیم به شما اندکی امید بدهیم. در واقع، کاهش سلولیت و یا حتی گاهی پیشگیری از بروز آن امکان‌پذیر است. شما باید بعضی از توصیه‌ها را با پشتکار انجام دهید و برنامه و رژیم غذایی خاصی داشته باشید. در اینجا، فهرستی از مواد غذایی که می‌توانند به شما در درمان سلولیت کمک کنند، ذکر شده است:

1. فلفل تند و قرمز: فلفل تند و قرمز حاوی مقدار بسیار زیادی ویتامین B6 بوده که می‌تواند بافت اتصالی را بازسازی کند. با گنجاندن این نوع فلفل‌ها به برنامه غذایی خود، شما دارای فرصت و امکان بسیار خوبی برای کاهش این حالت" پوست پرتقالی" ناخوشایند در اندام خود می‌شوید. لازم به ذکر است که پس از صرف این نوع فلفل‌ها، میزان سوخت‌وساز بدن به مدت 3 ساعت افزایش می‌یابد. در نتیجه، مقداری کالری در بدن شما سوزانده شده و وزنتان نیز کاهش خواهد یافت. لازم است فواید فلفل تند را که در اینجا آمده است، به‌خاطر داشته باشید: فلفل تند به گردش خون بهبود می‌بخشد، از تجمع چربی در زیر پوست جلوگیری نموده و باعث دفع سموم از بدن شما می‌شود.

2. مغز دانه آفتاب‌گردان: مغز دانه آفتاب‌گردان حاوی میزان بسیار زیادی روی، پتاسیم، ویتامین B6 و ویتامین E است. این فرآورده غذایی به‌عنوان سلاح موثری برای رفع سلولیت شناخته می‌شود. ویتامین B6 باعث افزایش سوخت‌وساز در بدن شده و همچنین بافت اتصالی را ترمیم و مقاوم می‌نماید. تاثیر مثبت دیگر مغز دانه آفتاب‌گردان، در قابلیت حذف آب اضافی و غیرقابل رویت نمودن سلولیت در زیر پوست است.

3. چای سبز و چای گیاهی: واقعیت‌هایی در خصوص چای سبز وجود دارد که لازم است شما به‌وضوح بدانید. به‌عنوان مثال، مواد تشکیل‌دهنده فعال در چای زنجبیل و کاسنی، میزان سوخت‌وساز بدن را افزایش داده و باعث سوختن سریع چربی در بدن می‌شود. و همچنین از افزایش سلول‌های چربی و در نتیجه به وجود آمدن سلولیت جلوگیری می‌نماید. چای سبز، کمابیش حاوی میزان بسیار کمی کافئین است. هنگامی که آن با مواد متشکله فعال دیگری ترکیب می‌شود، باعث دفع سموم از بدن و کاهش سلول‌های چربی شده و از به‌نظر رسیدن پوست به حالت پنیر محلی پیشگیری می‌نماید. شما باید از نوشیدن قهوه اجتناب کنید. قهوه حاوی میزان بسیار زیادی کافئین است که مصرف آن می‌تواند منجر به کاهش آب بدن شده و مانع دفع سموم از بدن گردد. و در نهایت، تمامی این موارد، منجر به افزایش چربی در زیر پوست می‌شوند.

4. ماهی سالمون: با صرف ماهی سالمون، شما مقدار بسیار زیادی مواد مغذی و آنتی‌اکسیدان‌های سالم و مفید مصرف می‌کنید که مطمئنا دارای قابلیت از بین بردن سلول‌های چربی بوده و مانع از تشکیل سلولیت می‌شود. همچنین، ماهی سالمون به علت داشتن اسیدهای چرب ویژه، می‌تواند به شما در کاهش اشتها کمک کند. با گنجاندن ماهی سالمون به وعده غذایی نهار خود، بازسازی الیاف و بافت پوستی را در خود افزایش خواهید داد. و به همین دلیل، میزان سموم در بدن کاهش یافته و باعث گردش بهتر خون در بدن خواهد شد.

5. روغن زیتون: اغلب اوقات خانم‌ها برای مبارزه با سلولیت، سعی دارند که از مصرف چربی پرهیز کنند. اما روغن زیتون، راه‌حل خوبی برای رفع این مسئله و مشکل است. روغن زیتون حاوی چربی‌های ضروری است که باعث عملکرد بهتر غده تیروئید در بدن شما می‌شود. این بسیار مهم است که غده تیروئید به‌خوبی کار خود را انجام دهد، زیرا آن به عمل سوخت‌وساز در بدن سرعت بخشیده و به سوختن چربی در بدن کمک می‌کند و میزان انرژی سلول‌ها را که در ساخت پوست نقش دارند، افزایش می‌دهد. در نتیجه، افزایش سلول‌های چربی در زیر پوست کاهش می‌یابد. به‌منظور بهره بردن از مواد مغذی مفید موجود در روغن زیتون، غذا را در هنگام طبخ با این روغن، کمتر حرارت دهید و سالاد سبزیجات را نیز با روغن زیتون میل کنید.

6. شکلات سیاه: شاید شما بسیار متعجب شوید اما شکلات سیاه این فرآورده شیرین و پرکالری نیز می‌تواند به شما در درمان سلولیت کمک کند. لازم نیست که شما در برابر میل و وسوسه خود برای صرف این شیرینی دلپذیر مقاومت کنید. شکلات سیاه حاوی مقدار بسیار زیادی آنتی‌اکسیدان است که باعث عملکرد بهتر سلول‌های بدن، به‌ویژه سلول‌های سازنده پوست می‌شود. یک جزء مهم‌تر تشکیل‌دهنده شکلات، کافئین است که باعث کاهش آب سلول‌های چربی زیر پوست می‌شود. دانشمندان می‌گویند جهت افزایش سوختن چربی در بدن و عاری شدن پوست از منافذ و فرورفتگی‌ها، باید شکلات سیاه 80 درصد مصرف کرد.

7. توت سیاه: اگر شما می‌خواهید بافت پوستی خود را ترمیم کنید، در این صورت، بدن شما به کلاژن بیشتری نیاز دارد. بعضی از مواد غذایی وجود دارند که بدن شما می‌تواند با مصرف آنها، کلاژن کافی دریافت کند. به‌عنوان مثال، بلو‌بِری و تمشک می‌توانند به‌طور قابل‌ملاحظه‌ای باعث ساخت کلاژن در بدن گردند و علاوه بر آن، رنگ و بافت پوست شما نیز بهتر خواهد شد. یکی دیگر از فواید این نوع توت، این است که حاوی مقدار بسیار زیادی آنتی‌اکسیدان می‌باشد. هنگامی که آنتی‌اکسیدان‌ها با مصرف این نوع توت، وارد بدن شما می‌شوند، آن‌ها چربی را که در زیر بافت اتصالی وجود دارد، از بین می‌برند. و به همین دلیل، پوست نرم‌تر و صاف‌تر شده و سلولیت غیرقابل رویت می‌شود.

8. سرکه سیب: بسیار خوب است که سرکه سیب را در هنگام طبخ، به غذاهای مختلف اضافه کنیم. این فرآورده غذایی، سرشار از کلسیم، پتاسیم و منیزیم است. هنگامی که این نوع مواد مغذی وارد بدن می‌شوند، آن‌ها سموم را دفع نموده و از تجمع آب در اطراف شکم جلوگیری می‌کنند. بنابراین، مصرف سرکه سیب، تشکیل سلولیت در بدن را کاهش می‌دهد. سرکه سیب دارای اثرات مثبت دیگری نیز است. به‌عنوان مثال، هنگامی که سموم بدن شما دفع می‌شود، میزان هورمون‌های استرس در بدن کاهش یافته و کبد از سلامت بیشتری برخوردار می‌شود. علاوه بر آن، با مصرف سرکه سیب، امکان کاهش وزن نیز در شما وجود دارد.

9. زعفران: برخی از گیاهان دارویی نیز می‌توانند در درمان سلولیت موثر باشند. یکی از این گیاهان، زعفران است. سعی کنید هر زمان که ممکن است، زعفران را به غذاهای خود اضافه کنید. بر اساس آنچه که شناخته شده است، زعفران دارای مواد ضدالتهابی است که از افزایش سلول‌های چربی در بدن جلوگیری می‌کند. تنها مصرف مقدار بسیار کمی از این گیاه در هر روز، باعث تسریع گردش خون در بدن می‌شود. در نتیجه، قدرت و کشش عضلات و ماهیچه‌ها افزایش یافته و سلولیت کاهش خواهد یافت. و همچنین پوست شما نرم و صاف و قابل‌انعطاف به نظر خواهد آمد.

10. هوموس: یکی از غذاهایی که شما می‌توانید برای افزایش انرژی بدن مصرف کنید، هوموس است. هوموس، فرآورده‌ای است با شاخص گلیسمیک (Glycemic) پایین که از گسترش سلول‌های چربی در بدن جلوگیری می‌نماید. لازم به ذکر است که مصرف این ماده غذایی، تنها باعث آزاد شدن مقدار بسیار کمی گلوکز در خون می‌شود. و به همین دلیل، میزان بسیار زیادی انسولین نمی‌تواند ترشح شود که باعث افزایش چربی در بدن گردد. اگر شما غذاهایی با میزان گلیسمیک پایین مصرف کنید، در این صورت، از ذخیره شدن چربی در بدن جلوگیری نموده و با تشکیل سلولیت مبارزه می‌کنید.»/

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات