برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

ویتامین D و امگا 3 برای مبتلایان به لوپوس ضروری است

ویتامین D و امگا 3 برای مبتلایان به لوپوس ضروری است نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد مواد غذایی حاوی ویتامین D و امگا 3 برای بیماران مبتلا به لوپوس ضروری است و علایم بیماری را کاهش می‌دهد.
نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد مواد غذایی حاوی ویتامین D و امگا 3 برای بیماران مبتلا به لوپوس ضروری است و علایم بیماری را کاهش می‌دهد.
به گزارش مدیکال ساینس، مطالعات جدید محققان دانشگاه جان هاپکینز در بالتیمور، دانشگاه ایالتی اوهایو و دانشگاه میشیگان نشان می‌دهد کمبود ویتامین D و امگا3 موجب تشدید عوارض بیماری لوپوس می‌شود و علایم را حادتر می‌کند. در ادامه این مطالعه آمده است عملکرد کلیه بیماران مبتلا به لوپوس به ویتامین D مرتبط است و این بیماران در صورت کمبود ویتامین D با مشکلات جدی کلیوی مواجه می‌شوند. از طرفی بیمارانی که از مواد غذایی حاوی امگا استفاده می‌کنند، کیفیت خواب بالایی دارند و با علایم خفیف‌تری مواجه می‌شوند.

بیشتر بخوانید: 25 نکته مفید و کاربردی در مورد لوپوس

برخلاف شایعات اینترنتی، هیچ رژیم غذایی تایید ‌شده ای برای بهبود لوپوس وجود ندارد، ولی این مطالعه نشان می‌دهد با مصرف ویتامین D کافی و امگا 3 می‌توان علایم بیماری را کاهش داد.
لوپوس یک بیماری خودایمنی است که 90 درصد مبتلایان را زنان تشکیل می دهند؛ بیماری های خود ایمنی به بیماری هایی گفته می شود که در آن سیستم ایمنی، بافت های سالم بدن را به عنوان یک عامل خارجی فرض می کند و به آن ها حمله می کند.
 
متخصصان به زنان توصیه می کنند که در صورت مشاهده علایم، حتما به پزشک داخلی یا عفونی مراجعه کنند تا قبل از گسترش بیماری، علایم کنترل شود. در صورت درمان به موقع، می توان با لوپوس به طور مسالمت آمیز زندگی کرد./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات