برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

تایید قطره چشمی سیتریزین برای درمان خارش چشم

تایید قطره چشمی سیتریزین برای درمان خارش چشم سازمان غذا و داروی آمریکا اعلام کرد نخستین فرمولاسیون چشمی موضعی آنتی‌هیستامین cetirizine را برای درمان خارش چشمی که مرتبط با کنژکتیویت آلرژیک است، تائید کرده است.
سازمان غذا و داروی آمریکا اعلام کرد نخستین فرمولاسیون چشمی موضعی آنتی‌هیستامین cetirizine را برای درمان خارش چشمی که مرتبط با کنژکتیویت آلرژیک است، تائید کرده است.
به گزارش سایت رسمی FDA، اثربخشی محلول 24/0 درصد چشمی ستیریزین که با نام تجاری Zerviate وارد بازار خواهد شد، در 3 مطالعه تصادفی شده و با کنترل پلاسبو، با حضور بیماران با سابقه کنژکتیویت آلرژیک، مورد بررسی قرار گرفت.
در دو مطالعه از 3 کارآزمایی مذکور که به ارزیابی زمان شروع و طول مدت اثر دارو پرداختند، Zerviate نشان داد که می‌تواند به‌طور قابل توجه و معنی‌داری، خارش اوکولار را در مقایسه با پلاسبو، در دقیقه 15 و تا 8 ساعت پس از درمان، کاهش دهد.
ستیریزین از دسته دارویی آنتی‌هیستامین‌های نسل دوم (آنتاگونیست رسپتور H1) که به‌طور رقابتی به محل گیرنده هیستامین باند شده و تورم، خارش و وازودیلاتاسیون را کاهش می‌دهد.
فرمولاسیون خوراکی ستیریزین که آنهم تائیدیه دارد، اثربخشی و ایمنی سیستمیک خوبی از خود نشان داده و در سراسر جهان، بیش از 300 میلیون بیمار در سال از آن استفاده می‌کنند.
دوز توصیه شده Zerviate، یک قطره در هر چشم، دو بار در روز است، که فاصله زمانی میان دو بار تجویز نیز حدودا 8 ساعت خواهد بود.
شایع‌ترین عوارض جانبی که در مطالعات به آنها اشاره شده، عبارتند از پرخونی چشمی، درد در محل انعقاد قطره، و کاهش حدت بینایی که تقریبا در 1 تا 7 درصد بیماران درمان شده با Zerviate یا پلاسبو در کارآزمایی‌های بالینی گزارش شده است./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات