برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

آیا من به بریس نیاز دارم؟ آشنایی با انواع بریس و کاربرد آنها

پیچ‌خوردگی مچ پا می‌توانید از بریس‌ها به‌عنوان بخشی از درمان خانگی استاندارد برای پیچ‌خوردگی‌های مرسوم استفاده کنید. اگر وقتی‌که در حال استراحت هستید و زانوی خود را بلند می‌کنید یک بریس کمپرس کننده یا دارای اسفنج روی مچ پای خود داشته باشید این بریس از مفصل شما محافظت می‌کند و درد، ورم و کبودی را تسکین می‌دهد. اگر بعد از چند روز آسیب‌دیدگی شما بهتر نشد یا اگر نمی‌توانید وزن بریس را روی پای خود تحمل‌کنید به پزشک خود مراجعه کنید.
درد پا پلانتار فاشئیت (Plantar Fasciitis) یک بیماری مرسوم ست که به کف پا آسیب می‌رساند. این بیماری غالبا در میان دونده‌ها، افرادی که زیاد روی پای خود می‌ایستند (پرستارها، کارگرهای ساختمانی و معلم‌ها) و افراد دارای اضافه‌وزن و چاق رخ می‌دهد. استفاده از یک آتل یا بریس مخصوص کف پا در طول شب می‌تواند باعث تسکین درد کف پا شود. وقتی‌که خوابیده هستید این نوع از بریس پا و مچ پای شما را در حالت خنثی نگه می‌دارد. این نوع از بریس مانع از این می‌شود که پلانتار فاشیا (Plantar Fascia)، بافت پیونددهنده استخوان پاشنه به انگشت‌های شما، در طول شب سفت شود. استفاده از این بریس در طول شب باعث می‌شود که در طول پیاده‌روی روز بعد احساس درد کمتری کنید.
سندروم تونل کارپال آیا در انگشت‌ها، کف دست و ساعد خود احساس درد، ضعف و بی‌حسی می‌کنید؟ آیا پس از تایپ کردن طولانی به تکان دادن دست خود احساس نیاز پیدا می‌کنید؟ این مواردی که بیان شد از علائم سندروم تونل کارپال هستند. سندروم تونل کارپال زمانی رخ می‌دهد که عصب جریان داشته از ساعد به دست‌های شما دچار فشردگی می‌شود. اگر مبتلابه این بیماری باشید، پزشکتان از شما می‌خواهد که به دست یا مچ دست خود استراحت دهید. علاوه بر این، ممکن است استفاده از بریس یا آتل را در طول شب توصیه کند تا مچ دست شما را در حالت مناسب نگه دارد. استفاده از بریس یا آتل می‌تواند علائم سندروم تونل کارپال را تسکین دهد.
کمردرد تقریبا هرکسی در برهه‌ای از زندگی خود دچار کمردرد می‌شود. اگر در طول انجام فعالیت‌های خاصی همچون رانندگی کمردرد شما را اذیت می‌کند می‌توانید از یک بریس مخصوص کمر استفاده کنید تا آن ناحیه را گرم کند و درد کمر را تسکین دهید. برای مثال، اگر بعد از بلند کردن یک‌چیز سنگین با کمردرد مواجه شدید برای یک یا دو روز از بریس مخصوص کمر استفاده کنید. باوجوداین، فرد نباید برای یک مدت بسیار طولانی وابسته به بریس باشد. این بریس‌ها می‌تواند در بهبود یک آسیب‌دیدگی به شما کمک کنند، اما استفاده از این بریس‌ها تنها راه مدیریت یک مشکل جاری نیست.
تکیه‌گاه کمر بهترین راه برای جلوگیری از آسیب به کمر در حین بلند کردن یک‌چیز سنگین این است که از حالت مناسب بدن و تکنیک بلند کردن استفاده کنید. همواره برای بلند کردن یک‌چیز روی زانو خم شوید و آن چیز را بلند کنید. پاهای خود را درحالی‌که نزدیک وزنه است صاف کنید و از کمر خود به‌عنوان تکیه‌گاه استفاده نکنید. استفاده از یک بریس مخصوص کمر می‌تواند نحوه صحیح بلند کردن وزنه را به شما یادآوری کند.
آسیب‌دیدگی‌های زانو بریس‌های زانو یا زانوبندها در میان ورزشکارها محبوبیت زیادی پیداکرده‌اند، چون به آن‌ها کمک می‌کند که از مفاصل خود محافظت کنند و خطر آسیب‌دیدگی رباط‌های خود را کاهش دهند. اما هیچ سندی وجود ندارد که نشان دهد این بریس‌ها به‌طور کل مانع از آسیب‌دیدگی می‌شوند. این بریس‌ها می‌توانند یک حس کاذب در مورد امنیت زانوهایتان را به شما دهند و درنتیجه بر اساس این حس کاذب شما در انجام بعضی از فعالیت‌ها زیادی روی می‌کنید و درنتیجه به خود آسیب می‌رسانید. اگر قبلا زانوی شما دچار آسیب‌دیدگی شده است به پزشک خود مراجعه کنید تا آن را معاینه کند. پزشک شما می‌تواند بر اساس نوع آسیب‌دیدگی شما یک بریس را به شما پیشنهاد کند. یک بریس نمی‌تواند به التهاب یا ورم مفصل کمک کند.
درد استئوآرتریت استئوآرتریت زمانی رخ می‌دهد که بافت غضروفی درون مفاصل شما تحلیل می‌رود. استئوآرتریت یک بیماری مرسوم است که می‌تواند موجب درد، خشکی بدن و ورم شود. اگر این مشکل را در زانو داشته باشید می‌توانید از یک بریس دارای پد نرم استفاده کنید. بریس می‌تواند زانوی شما را مقاوم کند و به نگه‌داشتن مفصل درجای خود کمک می‌کند. بریس می‌تواند فعال ماندن را برای شما آسان‌تر کند. باوجوداین، بریس‌های مخصوص استئوآرتریت گران هستند و غالبا پزشک باید آن‌ها را تجویز کند. بهترین راه این است که کمتر از این بریس‌ها استفاده کنید. برای درمان استئوآرتریت انجام فیزیوتراپی و رعایت توصیه‌های پزشک مهمتر از استفاده از بریس است.
درد آرتریت روماتوئید آرتریت روماتوئید یک بیماری خود ایمنی است. بیماری خود ایمنی به این معنا است که سیستم ایمنی شما به‌اشتباه به بافت‌های بدن شما شامل بندانگشت‌ها و دیگر مفاصل کوچک درو دست‌ها و انگشت‌ها حمله می‌کند. بر اساس نتایج یکی از تحقیقات انجام‌گرفته در سال 2008 افراد مبتلابه آرتریت روماتوئید که به مدت 4 هفته از بریس‌های مخصوص کار استفاده کردند احساس بسیار بهتری داشتند. این نوع از آتل‌ها یا بریس‌ها به هنگام انجام فعالیت‌های معمول از مچ دست و مفصل‌های دست شما حمایت می‌کنند. این نوع از آتل‌ها با آتل‌های مخصوص زمان استراحت متفاوت هستند، چون این آتل‌ها به حرکت مفاصل کمک می‌کنند، اما آتل‌های مخصوص زمان استراحت مانع از حرکت اندام‌ها می‌شوند تا فرد احساس درد نکند. اگر علائم آرتریت روماتوئید در شما آشکار شدند از پزشک خود بخواهید که بریس مخصوص این بیماری را برای شما تجویز کند. در ضمن از برنامه درمانی خود نیز پیروی کنید.
ورم کیسه زلالی ورم کیسه زلالی، قوز شست یا بونیون (Bunion) شبیه یک غده سفتی است که از کنار شست پا بیرون می‌زند. این بونیون ها باگذشت زمان و به این دلیل رخ می‌دهند که مفصل موجود در شست پا از جای خود خارج‌شده است و به بیرون حرکت می‌کند و فرد با درد زیادی مواجه می‌شود. استفاده از آتل‌ها یا بریس‌های مخصوص می‌تواند به برگشتن این مفصل به سر جای خود کمک کند. علاوه بر این، بریس‌های مخصوص می‌توانند در طول خواب شبانه تسکین کوتاه‌مدتی را برای شما فراهم آورند. اما غالبا وقتی‌که بریس را برمی‌دارید با درد مواجه می‌شوید و نمی‌توان این بریس‌ها را در تمام 24 ساعت شبانه‌روز استفاده کرد. همچنین، در صورت استفاده از این بریس‌ها وقتی‌که کفش می‌پوشید احساس راحتی نخواهید کرد.
درد آرنج برای درمان دردهای مرسوم آرنج همچون آرنج تنیس‌بازان و آرنج گلف بازان معمولا باید برای مدتی از فعالیتی که باعث این مشکل شما شده است کناره‌گیری کنید. اگر نمی‌توانید از انجام فعالیت مربوطه خودداری کنید، استفاده از یک بریس مخصوص آرنج می‌تواند فشار وارد آمده بر آن را تسکین دهد.
درد مچ دست اگر زمین خوردید و به مچ دستتان آسیب رسید، این وسوسه در شما ایجاد می‌شود که از یک بریس استفاده کنید، چون یافتن چنین بریس‌هایی آسان است. اما بریس‌های مچ دست تنها برای شماری از مشکلات خاص همچون سندروم تونل کارپال کارایی دارند. علاوه بر این، استخوان‌های موجود در این بخش بدن به‌سختی جوش می‌خورند و درنتیجه فرد برای درمان این مشکل به چیزی بیشتر از یک بریس نیاز دارد. علاوه بر این، اگر درد مچ دست شما بعد از چند روز پایان نیافت به پزشک خود مراجعه کنید تا دلیل اصلی درد شما را تشخیص دهد.

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات