برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

چشم ها چه چیزی درباره سلامت جسم می گویند؟

تاری دید ناگهانی کاهش دید ناگهانی و چشمگیر می‌تواند نشانی از یک مشکل در جریان خون به چشم یا مغز شما باشد. در صورت مواجه‌شدن با چنین وضعیتی توجه پزشکی فوری می‌تواند از آسیب جدی جلوگیری کند و حتی زندگی شما را نجات دهد. حتی اگر پس از کاهش دید ناگهانی و چشمگیر فورا با بهبود دید خود مواجه شدید هم باز نباید این کاهش دید ناگهانی را نادیده بگیرید، چون همین کاهش دید ناگهانی و چشمگیر می‌تواند نشانه هشدار یک سکته مغزی یا شروع یک سردرد میگرنی باشد.
چشم‌های بیرون زده چشم‌های بیرون زده یا بیماری گریوز (Grave's disease) باعث می‌شود که غده تیروئید شما هورمون‌های بسیار زیادی را ترشح کند که همین امر منجر به بیرون‌زدگی چشم می‌شود. این بیماری باعث اسهال، کاهش وزن و رعشه دست نیز می‌شود. برای کنترل میزان هورمون‌هایی که غده تیروئید تولید می‌کنند می‌توان از دارو استفاده کرد یا تحت جراحی قرار گرفت. باوجوداین، دارو و جراحی بیماری اصلی را درمان نمی‌کنند و درنتیجه این امکان وجود دارد که دارو و جراحی تاثیری در بهبود چشم‌های شما نداشته باشند.
تاری دید دید تیره‌وتار می‌تواند نشانه‌ای از بیماری دیابت باشد که باعث افزایش شدید قند خون می‌شود. زمانی که بیماری دیابت خود را به‌خوبی مدیرت نکنید، ممکن است که دچار رتینوپاتی دیابتی شوید. رتینوپاتی دیابتی به زمانی گفته می‌شود که از رگ‌های خونی درون چشم شما خون یا دیگر مایعات نشت می‌کند. در صورت ابتلا به رتینوپاتی دیابتی دچار تاری دید می‌شوید و در طول شب دید خوبی نخواهید داشت. پزشک‌ها می‌توانند با استفاده از یک لیزر این نشتی‌ها را ببندند و شما را از شر رگ‌های خونی جدید ناخواسته خلاص کنند. این شیوه درمانی ممکن است که دید کناری شما را تحت تاثیر قرار دهد، اما با استفاده از این شیوه درمانی می‌توان دید مرکزی خود را نجات داد.
حلقه اطراف قرنیه قوس قرنیه‌ای (Cornea- Arcus) به یک مشکل چشمی گفته می‌شود که در اثر آن خطی سفید و خاکستری‌رنگ از رسوب‌های چربی روی لبه بیرونی قرنیه ایجاد می‌شود. گاهی از اوقات این رسوب‌ها باعث ایجاد یک حلقه کامل در اطراف قرنیه می‌شوند. اگر یک فرد مسن باشید، شاید جای هیچ نگرانی نباشد. اما اگر سن شما زیر 40 سال باشد، این حلقه اطراف قرنیه می‌تواند نشانه‌ای از وضعیت خطرناک سطح کلسترول شما باشد.
افتادگی پلک افتادگی پلک می‌توانند نشانه‌ای از بیماری میاستنی گراویس (Myasthenia Gravis) باشند. این بیماری سیستم ایمنی بدن را وا می‌دارد که به عضله‌های شما حمله کند و آن‌ها را تضعیف کند. این بیماری بیشتر عضلات چشم، صورت و گردن را تحت تاثیر قرار می‌دهد و جویدن، بلعیدن و حتی صحبت کردن را برای فرد سخت می‌سازد. پزشک شما می‌تواند برای تسکین علائم شما خونتان را تصفیه کند، اما تصفیه خون تاثیر درازمدت ندارد. برای درمان این بیماری داروهایی نیز وجود دارند، اما گاهی از اوقات برای برداشتن غده تیموس به جراحی نیاز است.
زرد شدن سفیدی چشم وقتی‌که پوست و چشم شما زرد می‌شود مبتلابه یرقان یا زردی شده‌اید. غالبا یرقان به این معنا است که مشکلات کبدی دارید. سطوح بالای بیلی‌روبین می‌تواند باعث یرقان شود. بیلی‌روبین رنگ‌دانه‌ای است که کبد در صورت ملتهب شدن یا آسیب دیدن تولید می‌کند. رژیم غذایی بد، سرطان، عفونت و مصرف بیش‌ازحد الکل می‌تواند به کبد شما آسیب برساند. محدوده درمانی مشکلات کبدی از تغییرات سبک زندگی تا دارو و پیوندهای کبدی است.
پریدن چشم پریدن‌های چشم از مرسوم‌ترین مشکلات چشمی در میان مردم است و تقریبا همواره بی‌ضرر هستند و معمولا به‌خودی‌خود از بین می‌روند. پریدن چشم را می‌توان با الکل، خستگی، کافئین و سیگار کشیدن مرتبط دانست. در موارد بسیار نادر، پریدن‌های چشم می‌توانند نشانه‌ای از یک مشکل در سیستم عصبی همچون بیماری‌ام اس باشند. اما اگر پریدن‌های چشم مرتبط با بیماری‌ام اس یا دیگر مشکلات مربوط به سیستم عصبی باشند، فرد علاوه بر پریدن‌های چشم دیگر علائم همچون مشکل در راه رفتن، مشکل در صحبت کردن و مشکل در توالت رفتن را نیز خواهد داشت. به‌عبارت‌دیگر، پریدن چشم به‌تنهایی نمی‌تواند نشانه‌ای از بیماری‌ام اس یا دیگر مشکلات مربوط به سیستم عصبی باشد.

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات