برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

بزودی درمان قطعی دیابت نوع 2 محقق می شود

بزودی درمان قطعی دیابت نوع  2 محقق می شود استفاده از یک معادله ریاضی منحصر به فرد در ترکیب با یک ابزار شناخته‌شده‌ای با عنوان microfluidic device، محققان را قادر ساخته با موفقیت سلول‌های بتای پانکراس را وادار به تولید دوباره انسولین در آزمایشگاه کنند. پژوهشگران معتقدند نیاز به زمان است تا بتوانند نتایج را در افراد مبتلا به دیابت نیز به کار گیرند.
دیابت نوع 2 که دیابت بزرگسالان نیز نامیده می‌شود، بیماری شایع اما جدی و تهدید کننده سلامت است که در صورت عدم درمان مناسب و درست، حیات بیمار را تحت تاثیر قرار می‌دهد. حال، محققان دانشگاه فلوریدا در یک مطالعه جدید، مدعی شده‌اند که در راه توسعه روش و راهی برای درمان قطعی این معضل جهانی هستند. درمانی که اگر به نتیجه مثبت برسد، میلیون‌ها بیمار را از درد و رنج نجات خواهد داد.
این روش پیشنهادی برای درمان قطعی دیابت نوع 2، ترکیبی است از اصول ریاضی و تکنولوژی تا تولید انسولین بدن به حالت طبیعی بازگردد. در واقع، استفاده از یک معادله ریاضی منحصر به فرد در ترکیب با یک ابزار شناخته‌شده‌ای با عنوان microfluidic device، محققان را قادر ساخته با موفقیت سلول‌های بتای پانکراس را وادار به تولید دوباره انسولین در آزمایشگاه کنند. پژوهشگران معتقدند نیاز به زمان است تا بتوانند نتایج را در افراد مبتلا به دیابت نیز به کار گیرند.
با این وجود، راهی که در پیش گرفته شده، پیشرفتی است بزرگ به سوی هدف نهایی که همانا، درمان قطعی دیابت است. دیابت نوع 2 یک بیماری بسیار پیچیده است. تنها راهی که می‌توان بر آن غلبه کرد، درک چگونگی کارکرد همه اجزاء با هم و اینکه چه کمکی می‌توانیم انجام دهیم. اغلب پیشرفت‌های علمی با کمک ریاضیات تسهیل شده‌اند.
وسیله مذکور تقریبا هم‌اندازه یک کارت اعتباری است که کمک می‌کند مقدار محلول گلوکز ارایه شده به سلول‌های پانکراس خفته کنترل کند. این موضوع به تیم درمان امکان می‌دهد تا درک بهتری از فعالیت دوباره سلول‌های پانکراس در حال حاضر خفته پیدا کنند. در مطالعاتی که روی موش‌ها انجام شد، محققان توانستند راهی را بیابند تا مقدار درست گلوکز مورد نیاز را برای به کار انداختن سلول‌های پانکراس خفته پیدا کنند و آنها را وادار کنند تا دوباره ترشح انسولین را از سر بگیرند، درست مانند سلول‌های موش سالم.
اگرچه این روش هنوز برای استفاده انسانی در دسترس نیست، تیم تحقیقاتی با اعتماد به نفس کامل معتقد است قدم در راه علمی درستی برای حل مساله دیابت نوع 2 گذاشته است.
محقق ارشد این مطالعه می‌گوید: «راه دیگری برای استفاده ترکیبی از این ابزار وجود ندارد. بهترین کار آن است که این روش را ادامه دهیم. ما معتقدیم همکاری درستی را با ابزار درستی آغاز کرده‌ایم و به نتیجه مطلوب هم خواهیم رسید.»/

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات