برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

پاکسازی بدن با میوه ها و سبزیجات بهاری

پاکسازی بدن با میوه ها و سبزیجات بهاری به دلیل شرایط آب و هوایی، میوه ها و سبزیجات تازه بهاری تاثیرات معجزه آسایی بر ما دارند؛ پس از آنها غافل نشوید.

هر فصل سال میوه‌ها و سبزیجاتی خاص دارد که موهبتی الهی برای حفظ سلامت و پاکسازی جسم و جان ماست.
در این مقاله قصد داریم خواص برخی گیاهان، میوه ها و سبزیجات فصل بهار را برشماریم که تا زمان باقی است از آنها استفاده کرده و سلامت خود و خانواده تان را تضمین کنید.

به دلیل شرایط آب و هوایی، میوه ها و سبزیجات تازه بهاری تاثیرات معجزه آسایی بر ما دارند؛ پس از آنها غافل نشوید.

توت فرنگی

فصل بهار یادآور میوه های خوش آب و رنگی چون توت فرنگی است. گرچه ممکن است در سایر ایام سال نیز برخی فروشگاه ها این میوه را به صورت کشت گلخانه ای عرضه کنند، اما بهار زمانی است که توت فرنگی ها به صورت طبیعی رشد کرده و بارور می شوند.

هر فنجان از این میوه های قرمز، خوشمزه و آبدار دارای ۳.۵ گرم فیبر غذایی است و می توان ویتامین C مورد نیاز روزانه شما را تأمین کند. 

دقت کنید توت فرنگی هایی که تهیه می کنید قرمز و یکدست باشند. می توانید به جای چای شیرین، توت فرنگی را در وعده صبحانه میل کرده یا حتی اگر حال و حوصله داشتید با آن شیرینی و کیک های خانگی کم شکر و سالم بپزید.

باقالی، ریواس و قارچ

باقالی از سبزیجات طلایی فصل بهار است که سرشار از پروتئین و فیبرهای غذایی بوده و پس از مصرف آن، تا چند ساعت احساس سیری می کنید.

ریواس نیز از مواهب این فصل و سرشار از ویتامین C، پتاسیم و منگنز است. راستی ساقه های ریواس که تنها بخش قابل خوردن این گیاه را تشکیل داده، بسیار ترش و خوشمزه است.

بهار همچنین فصل قارچ های خودرو و وحشی است که از آب باران تغذیه کرده و رطوبت ملایم این وقت از سال به باروری آنها منجر می شود.

با سر زدن به پارک های جنگلی شاید بتوانید قارچ های وحشی بیابید؛ فقط مراقب باشید گرفتار قارچ های خنده آور نشوید!

تربچه قرمز

تربچه های نقلی نه تنها دارای خواص بالایی هستند، بلکه در کنار سبزی خوردن جلوه ای تازه به سفره شما می دهند.

جالب است بدانید تربچه در حقیقت ریشه ای خوراکی است که هر فنجان آن معادل یک سوم نیاز روزانه فرد به ویتامین C را برطرف می کند، در حالی که انرژی موجود در آن کمتر از 25 کالری است.

بهترین تربچه ها، دارای رنگ تیره تر و ریشه ای محکم تر هستند. از تربچه و برگ های مخملی اش می توانید برای تهیه سالاد و تزئین غذاهای خود نیز کمک بگیرید.

نخود فرنگی

نخود فرنگی تازه یکی دیگر از ارمغان های بهار برای سلامتی ماست که همچون سایر حبوبات دارای چربی بسیار پایین بوده و از نظر فیبر غذایی بسیار غنی است و منبعی مناسب برای تأمین پروتئین به شمار می رود.

این ماده غذایی دارای مقادیر مناسبی از ویتامین B، C و روی است که البته با توجه به نژاد و گونه گیاه مقدار آن متفاوت است.

توصیه می کنیم این سبزیجات قلقلی را به هر بهانه ای در کنار غذا یا سالاد خود بریزید.

بوی ریحان، عطر پونه

یکی از موهبت های بهاری همانا سبزی های تازه، خوشبو و خوشمزه ای است که در دیگر فصول سال کمتر گیرمان می آید.

پیشنهاد می کنیم سبزی خوردن به خصوص ریحان، نعناع و شاهی را در سفره غذایتان داشته باشید و از مواد و املاح معدنی و ویتامین های سرشار آنها بهره ببرید.

از این گذشته، در این ماه می توانید از برخی سبزی های کوهی که از آب باران و به صورت وحشی رشد کرده اند غذاهای بی نظیری بپزید.

اگر این سبزی ها را تاکنون امتحان نکرده اید، مطمئنا از عطر، بو و تازگی آنها شگفت زده خواهید شد./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات