برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

پله برای مبتلایان به آرتروز و پوکی استخوان تهدید محسوب می‌شود

پله برای مبتلایان به آرتروز و پوکی استخوان تهدید محسوب می‌شود افرادی که به آرتروز زانو، آرتروز مفاصل لگن، فتق دیسک کمر یا پوکی شدید استخوان هستند باید به این نکته مهم توجه داشته باشند که پایین آمدن از پله برای آنها یک تهدید محسوب می شود.
افرادی که به آرتروز زانو، آرتروز مفاصل لگن، فتق دیسک کمر یا پوکی شدید استخوان هستند باید به این نکته مهم توجه داشته باشند که پایین آمدن از پله برای آنها یک تهدید محسوب می شود.
پله برای مبتلایان به آرتروز و پوکی استخوان تهدید محسوب می‌شوداین افراد برای بالا رفتن از پله مشکل خاصی ندارند البته باید احتیاط کنند و با گرفتن نرده‌های کنار پله به آرامی حرکت کنند تا مفاصل تحریک نشوند.

بیشترین آسیب زمانی وارد می شود که این افراد بخواهند با سرعت به سمت پایین حرکت کنند چرا که تردد به این صورت می‌تواند ضربات سنگینی به مفاصل مچ پا، زانوها، لگن و دیسک‌های کمری وارد سازد.

بنابراین توصیه ما به این افراد آن است که هنگام پایین آمدن از پله به آرامی و به صورت یک پله یک پله حرکت کنند.

یعنی به این شکل که وقتی پای راست را روی یک پله قرار می‌دهند پای چپ را نیز کنار پای راست قرار دهند و مکث کنند و دوباره برای پایین رفتن پای راست را روی پله پایینی قرار داده و پای چپ را کنار آن قرار دهند تا از ضربات شدید به مفاصل کاسته شود.

همچنین با گرفتن نرده بخشی از وزن بدن به نرده‌ها منتقل می‌شود و فشار وزن روی مفاصل کمتر می‌شود.

کسانی که به پوکی استخوان دچارند باید احتیاط بیشتری کرده و هنگام پایین رفتن از پله‌ها باید احتیاط بیشتری داشته باشند و حتماً از نرده‌ها کمک بگیرند تا دچار عدم تعادل نشوند و از زمین خوردن جلوگیری شود. زمین خوردن در مبتلایان به پوکی استخوان عواقب گاه جبران ناپذیری را به همراه دارد و باید با رعایت اصول ایمنی از بروز آن پیشگیری کنند./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات