برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

تایید ساریلوماب در درمان آرتریت روماتوئید فعال

تایید ساریلوماب در درمان آرتریت روماتوئید فعال سازمان غذا و داروی آمریکا، ساریلوماب(Sarilumab) با نام تجاری کوزارا(Kevzara) را برای درمان بزرگسالان مبتلا به آرتریت روماتوئید متوسط تا شدید فعال که پاسخ‌دهی کافی به یک یا تعداد بیشتری از داروهای آنتی‌روماتوئید نظیر متوترکسات نداشته‌اند یا نتوانسته‌اند این دارو را تحمل کنند، مورد تایید قرار داده است.
شرکت‌های داروسازی سانوفی و رژنرون اخیرا اعلام کرده‌اند که سازمان غذا و داروی آمریکا، ساریلوماب(Sarilumab) با نام تجاری کوزارا(Kevzara) را برای درمان بزرگسالان مبتلا به آرتریت روماتوئید متوسط تا شدید فعال که پاسخ‌دهی کافی به یک یا تعداد بیشتری از داروهای آنتی‌روماتوئید نظیر متوترکسات نداشته‌اند یا نتوانسته‌اند این دارو را تحمل کنند، مورد تایید قرار داده است.
به گزارش PRNewswire، کوزارا، یک آنتی‌بادی مونوکلونال انسانی است که به گیرنده اینترلوکین 6 متصل می‌شود. اینترلوکین 6، یک سایتوکین است که در واکنش‌های التهابی مرتبط با آرتریت روماتوئید دخیل است. آلان کیویتز، موسس و سرپرست مرکز آرتریت و پوکی استخوان آلتونا و محقق برنامه بالینی تحقیقاتی روی ساریلوماب، می‌گوید: «در برنامه مطالعه بالینی، ساریلوماب در بزرگسالان مبتلا به آرتریت روماتوئید بهبود قابل توجه بالینی با کاهش علایم و نشانه‌های بیماری، بهبود عمکرد فیزیکی و در نتیجه تخریب کمتر ساختارها به دنبال آرتریت روماتوئید نشان داده است. این دارو اهمیت بسیاری دارد؛ زیرا در حال حاضر همه درمان‌های موجود در همه بیماران کمک‌کننده نیستند و برخی از بیماران ممکن است سال‌ها بین درمان‌های مختلف سرگردان بمانند بدون آن که بتوانند درمان خوبی دریافت کنند. ساریلوماب، به طور کاملا متفاوتی از اغلب داروهای متداول بیولوژیک نظیر گروه داروهای ضدTNF عمل می‌کند و گزینه جدیدی برای بیماران محسوب می‌شود.»آرتریت روماتوئید، یک بیماری خودایمنی التهابی مزمن است که بار قابل توجهی بر سلامت بیماران تحمیل می‌کند. در آرتریت روماتوئید، سیستم ایمنی به بافت‌های مفاصل بدن حمله کرده و موجب التهاب، درد و در نهایت تخریب و ناتوانی مفصل می‌شود. در حال حاضر بیش از 3/1 میلیون آمریکایی از آرتریت روماتوئید رنج می‌برند و در حدود 75درصد از این بیماران زن هستند. سن شیوع این بیماری، بین 30 تا 60 سالگی است. دکتر اولیور برندیکورت، مدیر عامل شرکت داروسازی سانوفی می‌گوید: «با وجود پیشرفت‌های فراوانی که در درمان آرتریت روماتوئید صورت گرفته، هنوز هم بیماران به گزینه‌های درمانی جدید نیاز دارند.»کوزارا را می‌توان به تنهایی یا در ترکیب با متوترکسات یا سایر داروهای قدیمی مدولاتور ایمنی تجویز کرد. دوز توصیه شده برای کوزارا، 200 میلی گرم هر 2 هفته یکبار است که به صورت تزریق زیرجلدی توسط خود بیمار نیز قابل استفاده است. دوز دارو را می‌توان در صورت بر هم خوردن آزمون‌های آزمایشگاهی و گزارش نوتروپنی، ترومبوسیتوپنی و بالا رفتن آنزیم‌های کبدی، به 150 میلی گرم هر 2 هفته یکبار نیز تقلیل داد. تایید کوزارا بر اساس یافته‌های به‌دست آمده از پرونده 2900 بیمار بزرگسال مبتلا به آرتریت روماتوئید فعال متوسط تا شدید که به درمان‌های قبلی پاسخ‌دهی کافی نداشته‌اند انجام شد. در 2 مطالعه بالینی فاز 3، کوزارا در پیش زمینه داروهای مدولاتور ایمنی، به میزان قابل توجهی موجب بهبود وضعیت بالینی مبتلایان به آرتریت روماتوئید فعال متوسط تا شدید شده است. در مطالعه با نام موبیلیتی، درمان با کوزارا به همراه متوترکسات در مقایسه با دارونما به همراه متوترکسات، موجب بهبود قابل توجه علایم بیماری، عملکرد فیزیکی بیمار و کند شدن پیشرفت رادیوگرافیک تخریب ضایعات شده است./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات